Quote from Guest on 20 August 2008, 23:55Häromveckan sprang jag o pressade mig, kanske 94% beräknat max och i värmen. Efter 20 min började det sticka i armarna och efter några minuter spred det sig långsamt - kom i nacken och började pipa lite svagt i öronen/huvudet. Stack o pirrade ordentligt,
Häromveckan sprang jag o pressade mig, kanske 94% beräknat max och i värmen. Efter 20 min började det sticka i armarna och efter några minuter spred det sig långsamt - kom i nacken och började pipa lite svagt i öronen/huvudet. Stack o pirrade ordentligt,
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 00:05Jag har lågt blodtryck och får stickningar i fingrarna och svaga ben om jag reser mig upp för snabbt. Låter nästan som det du beskriver. Men inte riktigt ändå för jag ser ju stjärnor och blir yr oxå.
Jag har lågt blodtryck och får stickningar i fingrarna och svaga ben om jag reser mig upp för snabbt. Låter nästan som det du beskriver. Men inte riktigt ändå för jag ser ju stjärnor och blir yr oxå.
Quote from Elias Engqvist on 21 August 2008, 07:09Järnbrist?
Järnbrist?
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 10:22Jag får ibland stickningar i händerna under intervallpass där jag tar i extra hårt. Har nog delvis att göra med att kroppen inte hinner transportera blod och syre till musklerna.
Att du känt liknande vid yoga kan bero på t ex lågt blodsocker eller blodtr
Jag får ibland stickningar i händerna under intervallpass där jag tar i extra hårt. Har nog delvis att göra med att kroppen inte hinner transportera blod och syre till musklerna.
Att du känt liknande vid yoga kan bero på t ex lågt blodsocker eller blodtr
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 10:54"I västvärlden har mellan två och fem procent av befolkningen blodbrist. Av kvinnor som har menstruationer har ungefär fyra till åtta procent blodbrist som är orsakad av järnbrist."
Från: http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=25506
"I västvärlden har mellan två och fem procent av befolkningen blodbrist. Av kvinnor som har menstruationer har ungefär fyra till åtta procent blodbrist som är orsakad av järnbrist."
Från: http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=25506
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 11:02jag svimmade dagligen under flera år under tonåren, precis som bror min gjorde, och som vår moder gjorde.
kanske skulle kollats upp, men det gjorde vi aldrig.
alltså - jag har aldrig varit rädd för att svimma, och jag känner igen det du beskriver, så känn
jag svimmade dagligen under flera år under tonåren, precis som bror min gjorde, och som vår moder gjorde.
kanske skulle kollats upp, men det gjorde vi aldrig.
alltså - jag har aldrig varit rädd för att svimma, och jag känner igen det du beskriver, så känn
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 16:11kristina så där får jag väldigt ofta med när jag överanstränger mig ,som anne marie så har jag med väldigt lågt blodtryck
kristina så där får jag väldigt ofta med när jag överanstränger mig ,som anne marie så har jag med väldigt lågt blodtryck
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 16:16Ger järnbrist stickningar i händerna vid ansträngning?
Ger järnbrist stickningar i händerna vid ansträngning?
Quote from Elias Engqvist on 21 August 2008, 17:15Järnbrist ger, via en massa mekanismer, problem att transportera syre ut till musklerna...
Järnbrist ger, via en massa mekanismer, problem att transportera syre ut till musklerna...
Quote from Urban Nilsson on 21 August 2008, 17:16http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=358