Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 17:39Christer: Jo förvisso, men hur vanligt/sannolikt är det för en vanlig motionär att drabbas? Finns det belägg för att vanliga vitaminer skulle hjälpa mot en sån järnbrist? Extra tillförsel av vatten lär väl inte heller göra några underverk?
Att man upplev
Christer: Jo förvisso, men hur vanligt/sannolikt är det för en vanlig motionär att drabbas? Finns det belägg för att vanliga vitaminer skulle hjälpa mot en sån järnbrist? Extra tillförsel av vatten lär väl inte heller göra några underverk?
Att man upplev
Quote from Elias Engqvist on 21 August 2008, 17:41Min dotter hade det för 3 veckor sen med extremt låga värden - gick till läkare och fick en dunder-kur med järntabletter och c-vitaminer. Nu fortsätter hon marathon-träningen utan problem!
Min dotter hade det för 3 veckor sen med extremt låga värden - gick till läkare och fick en dunder-kur med järntabletter och c-vitaminer. Nu fortsätter hon marathon-träningen utan problem!
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 20:20Har man så lågt järnvärde att det sticker i händerna så behöver man järntabletter eller kanske rentutav ett par påsar blod.
Har man så lågt järnvärde att det sticker i händerna så behöver man järntabletter eller kanske rentutav ett par påsar blod.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 20:32Blodpåsar är populärt.
Blodpåsar är populärt.
Quote from Funbeat user on 21 August 2008, 20:36och rent av livsnödvändigt ibland!
och rent av livsnödvändigt ibland!
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 11:29usch mitt blodvärde är från 122 -145 ,145 är mycket ,men de gör de inget åt
usch mitt blodvärde är från 122 -145 ,145 är mycket ,men de gör de inget åt
Quote from Catharina Brattlin on 26 August 2008, 11:33Madelene, 145 i Hb är helt normalt. No worries! 🙂
Madelene, 145 i Hb är helt normalt. No worries! 🙂
Quote from Funbeat user on 26 August 2008, 11:34Silvia, okis för när jag hade 145 frågade läkaren om jag hade druckit vatten tillräckligt,tyvärr är jag slarvig med vattendrickande,men försöker iaf
Silvia, okis för när jag hade 145 frågade läkaren om jag hade druckit vatten tillräckligt,tyvärr är jag slarvig med vattendrickande,men försöker iaf
Quote from Catharina Brattlin on 26 August 2008, 12:08Kan vara ett intorkningsvärde, visst.
Däremot ska det inte diffa mellan 122-145 som det gör på Dig. Stärker misstanken om att det är intorkning.
Kan vara ett intorkningsvärde, visst.
Däremot ska det inte diffa mellan 122-145 som det gör på Dig. Stärker misstanken om att det är intorkning.
Quote from Funbeat user on 27 August 2008, 15:26Silvia ,tackar så mycket för ditt snabba svar, kan de va därför de är svårt att få blod av mig med? De hittar kärl men får bara pyttelite blod
Silvia ,tackar så mycket för ditt snabba svar, kan de va därför de är svårt att få blod av mig med? De hittar kärl men får bara pyttelite blod