Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 12:35Majvallens bild är nu fixad.
Synd att så många banor i Göteborg har försvunnit. Enligt planerna ska snart Ramergsvallens banor bort när arenan byggs om till allsvensk standard.
Majvallens bild är nu fixad.
Synd att så många banor i Göteborg har försvunnit. Enligt planerna ska snart Ramergsvallens banor bort när arenan byggs om till allsvensk standard.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 13:35Nu har jag lagt in 33st löparbanor i Småland, varav 18st allvädersbanor. Oftast med länk till den löpar/friidrottsförening som håller till på orten, och för allvädersbanorna även uppgift om antalet banor (runt + 100m)... 🙂
Nu har jag lagt in 33st löparbanor i Småland, varav 18st allvädersbanor. Oftast med länk till den löpar/friidrottsförening som håller till på orten, och för allvädersbanorna även uppgift om antalet banor (runt + 100m)... 🙂
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 13:36(t+)
(t+)
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 19:23Oj, vilken bra respons på min lilla fråga. 🙂
Varför byggs 400 m banor som inte är 400 m?
Det borde väl vara lätt att mäta innan man bygger, eller? Kontrollmäts de sen när de är klara eller hur fungerar det?Lidingövallen är inte 400 m va?
Oj, vilken bra respons på min lilla fråga. 🙂
Varför byggs 400 m banor som inte är 400 m?
Det borde väl vara lätt att mäta innan man bygger, eller? Kontrollmäts de sen när de är klara eller hur fungerar det?
Lidingövallen är inte 400 m va?
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 19:35Näe, Lidingövallen är inte 400m. Är väl typ 360m.
Ingen aning men en gissning är att löpning inte får styra och bestämma. Får vara glada om det överhuvudtaget finns en löparbana utanför den heliga fopållplanen.
Näe, Lidingövallen är inte 400m. Är väl typ 360m.
Ingen aning men en gissning är att löpning inte får styra och bestämma. Får vara glada om det överhuvudtaget finns en löparbana utanför den heliga fopållplanen.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 21:23Berättigad fråga Mia!
Fast ibland är väl det enkla skälet att det inte fanns plats.
Berättigad fråga Mia!
Fast ibland är väl det enkla skälet att det inte fanns plats.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 21:36400m standardiserades ganska sent har jag för mig.
På 70-talet eller så, om jag nu kommer ihåg rätt.Så det är nog en anledning vad gäller äldre rundbanor,
speciellt runt icke-fullängds/-bredds knäskadarplaner.
400m standardiserades ganska sent har jag för mig.
På 70-talet eller så, om jag nu kommer ihåg rätt.
Så det är nog en anledning vad gäller äldre rundbanor,
speciellt runt icke-fullängds/-bredds knäskadarplaner.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 21:39jag gissar att banorna blev vad de blev, ungefär som fotbollsplanerna gjordes lite på måfå.
Med dagens krav på standardisering av både det ena och det andra så kan det tyckas konstigt men många idrottsplatser byggdes säkert inte som officiella tävlingsban
jag gissar att banorna blev vad de blev, ungefär som fotbollsplanerna gjordes lite på måfå.
Med dagens krav på standardisering av både det ena och det andra så kan det tyckas konstigt men många idrottsplatser byggdes säkert inte som officiella tävlingsban
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:19Hur långt är ett snöre då?
Hur långt är ett snöre då?
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:20Något kortare än en tamp.
Något kortare än en tamp.