Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:34En fråga att tampas med då.
En fråga att tampas med då.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:40Inte så lätt för fotbollen häller olika mått på olika planer.
Inte så lätt för fotbollen häller olika mått på olika planer.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:41>Hur långt är ett snöre då?
Dubbelt så långt som från mitten
>Hur långt är ett snöre då?
Dubbelt så långt som från mitten
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:42men löparbanorna börjar ju inte precis utanför linjerna.. där är ju lite extra gräs för inkast o så..
men löparbanorna börjar ju inte precis utanför linjerna.. där är ju lite extra gräs för inkast o så..
Quote from Fredrik Närenfors on 10 July 2009, 22:51Nähänånå..... ett snöre är inte alls lika långt som en tamp. Faktisk minst dubbelt så långt som en tamp eftersom ett snöre består av två tampar även kallat ändar.
Många tror att hela linan kallas för tamp bara för att seglarna kastar iland en tamp. Det ä
Nähänånå..... ett snöre är inte alls lika långt som en tamp. Faktisk minst dubbelt så långt som en tamp eftersom ett snöre består av två tampar även kallat ändar.
Många tror att hela linan kallas för tamp bara för att seglarna kastar iland en tamp. Det ä
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:53Men Per. Ett snöre kan ju vara så kort att man bara har knutit det runt fingret för att komma ihåg att det är ett snöre och inte en tråd? Eller ett rep för den delen....
Men Per. Ett snöre kan ju vara så kort att man bara har knutit det runt fingret för att komma ihåg att det är ett snöre och inte en tråd? Eller ett rep för den delen....
Quote from Fredrik Närenfors on 10 July 2009, 22:55Jepp. Men det har i alla fall två ändar. Eller två tampar.
Jepp. Men det har i alla fall två ändar. Eller två tampar.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 22:56Men om man löper hela linan kanske den mäter 400 meter, eller måste man springa på en bana där man tampas?
Förlåt att jag förstör tråden, men jag kan inte låta bli att spinna på den, det går som på ett snöre.
Men om man löper hela linan kanske den mäter 400 meter, eller måste man springa på en bana där man tampas?
Förlåt att jag förstör tråden, men jag kan inte låta bli att spinna på den, det går som på ett snöre.
Quote from Fredrik Närenfors on 10 July 2009, 22:59Löper man linan ut, har man säkert sprungit för långt.
Löper man linan ut, har man säkert sprungit för långt.
Quote from Funbeat user on 10 July 2009, 23:00Eller så bryter man målsnöret?
Eller så bryter man målsnöret?