Quote from Guest on 19 February 2011, 21:57Halloj!
Min fru har precis böjat röra på sig för i stort sett första gången i sitt liv. Efter 2 barn har hon en del extrakilon att släpa på, eller som hon själv kallar det, för stor pyjamas.
Jag får absolut inte träna med henne eller ge henne tips efter
Halloj!
Min fru har precis böjat röra på sig för i stort sett första gången i sitt liv. Efter 2 barn har hon en del extrakilon att släpa på, eller som hon själv kallar det, för stor pyjamas.
Jag får absolut inte träna med henne eller ge henne tips efter
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 22:07Tja jag kan nog med lätthet jogga långsammare än vad jag kan gå om jag skulle vilja det.
Tja jag kan nog med lätthet jogga långsammare än vad jag kan gå om jag skulle vilja det.
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 22:11Spontant skulle jag uppmana att skita i hastigheten och uppmuntra henne vad hon än gör så länge hon börjar röra på sig. Vilken hastighet hon har när hon löper har förmodligen ingen betydelse, tror inte man kan springa för sakta. Det är väl inte så att hon
Spontant skulle jag uppmana att skita i hastigheten och uppmuntra henne vad hon än gör så länge hon börjar röra på sig. Vilken hastighet hon har när hon löper har förmodligen ingen betydelse, tror inte man kan springa för sakta. Det är väl inte så att hon
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 22:13Låt hennne skynda långsamt i sin egen takt 🙂
Låt hennne skynda långsamt i sin egen takt 🙂
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 22:31Hehe, ni får det att låta som att jag inte är stöttande! Jag är oerhört stöttande och har varit så vid alla hennes försök att börja träna under de 12 år vi varit gifta. Men frågan kvarstår och det är rent generellt, inte just bara när det gäller min fru =
Hehe, ni får det att låta som att jag inte är stöttande! Jag är oerhört stöttande och har varit så vid alla hennes försök att börja träna under de 12 år vi varit gifta. Men frågan kvarstår och det är rent generellt, inte just bara när det gäller min fru =
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 22:36Hej,
när jag ned joggar så har jag ofta hastigheten 6,5 som lägst.
Lägre hastighet än så kan jag inte ha utan att gå.Visst är steget onaturligt men det vet man bara om man löper snabbare någongång så låt henne hållas.
Hej,
när jag ned joggar så har jag ofta hastigheten 6,5 som lägst.
Lägre hastighet än så kan jag inte ha utan att gå.
Visst är steget onaturligt men det vet man bara om man löper snabbare någongång så låt henne hållas.
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 23:26Instämmer i den där delen av kören. Hastigheten har nog inte med saken att göra. ..sedan finns det ju kenyansk jogging - och "fotbollsspelare-efter-träningen-och-snack-med-kompisarna-jogg"
Rent spontant känner jag dock att jag personligen ALDRIG skulle fa
Instämmer i den där delen av kören. Hastigheten har nog inte med saken att göra. ..sedan finns det ju kenyansk jogging - och "fotbollsspelare-efter-träningen-och-snack-med-kompisarna-jogg"
Rent spontant känner jag dock att jag personligen ALDRIG skulle fa
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 00:30Skulle kunna tänka mig (vet ej, bara mina egna funderingar alltså) att en van löpare nog skulle uppleva en låg hastighet som ansträngd och jobbig för ben/fötter. Men jag vet med mig själv att jag i princip nästan kan jogga i mer eller mindre stillastående
Skulle kunna tänka mig (vet ej, bara mina egna funderingar alltså) att en van löpare nog skulle uppleva en låg hastighet som ansträngd och jobbig för ben/fötter. Men jag vet med mig själv att jag i princip nästan kan jogga i mer eller mindre stillastående
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 02:32Det känns lite genant, men det händer ibland på slutet av långa ultror, typ 100 milles (161 km), att jag trots trötta ben promenerar förbi löpare som spriger så fort som deras ben förmår. Så visst går det att springa/jogga mycket långsamt.
Det viktigast
Det känns lite genant, men det händer ibland på slutet av långa ultror, typ 100 milles (161 km), att jag trots trötta ben promenerar förbi löpare som spriger så fort som deras ben förmår. Så visst går det att springa/jogga mycket långsamt.
Det viktigast
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 09:30Jodå, visst kan man jogga i den hastigheten, i synnerhet på löpband som driver frammåt! Är man nybörjare både på att springa och att röra sig på band behöver de flesta vänja sig lite sakta. Är själv en av dessa. 🙂 Och jag håller med din fru om att ban
Jodå, visst kan man jogga i den hastigheten, i synnerhet på löpband som driver frammåt! Är man nybörjare både på att springa och att röra sig på band behöver de flesta vänja sig lite sakta. Är själv en av dessa. 🙂 Och jag håller med din fru om att ban