Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 16:52För min del joggar jag heller lätt än går fort. Men det kan var för att jag nu är en van löpare till skillnad från Davids fru.
Går jag långt och fort några timmar får jag ont i fötterna och ryggen. Benen klarar sej bättre. Joggar jag lika lång tid får jag
För min del joggar jag heller lätt än går fort. Men det kan var för att jag nu är en van löpare till skillnad från Davids fru.
Går jag långt och fort några timmar får jag ont i fötterna och ryggen. Benen klarar sej bättre. Joggar jag lika lång tid får jag
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 17:04I Karlshamn på -80-talet började alla "Leifa", det såg skumt ut. Som om dom joggade i slow-motion.
"Rörelsen" lever kvar; http://www.leifing.se/ Fast det är nog mer tänkt som filosofi än som motionsform...............
I Karlshamn på -80-talet började alla "Leifa", det såg skumt ut. Som om dom joggade i slow-motion.
"Rörelsen" lever kvar; http://www.leifing.se/ Fast det är nog mer tänkt som filosofi än som motionsform...............
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 17:08"Jag får absolut inte träna med henne eller ge henne tips eftersom hon säger att hon minsann tänker träna på sitt vis..."
Och då måste jag fråga vad det är som du inte förstår.
Du får inte lägga dig i. Ska nu det vara så jävla svårt att fatta?Fan, va
"Jag får absolut inte träna med henne eller ge henne tips eftersom hon säger att hon minsann tänker träna på sitt vis..."
Och då måste jag fråga vad det är som du inte förstår.
Du får inte lägga dig i. Ska nu det vara så jävla svårt att fatta?
Fan, va
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 17:20Thomas, ha ha "Leifa" hade jag ingen aning om. Fast å andra sidan brukar jag kalla mig själva den däringa Leif_A.
Men tillbaka till ämnet, även om det inte är något fel på ämnet Leifa, så lite då om mina egna erfarenheter om att springa långsamt. Vilket
Thomas, ha ha "Leifa" hade jag ingen aning om. Fast å andra sidan brukar jag kalla mig själva den däringa Leif_A.
Men tillbaka till ämnet, även om det inte är något fel på ämnet Leifa, så lite då om mina egna erfarenheter om att springa långsamt. Vilket
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 17:56Haha, ni är ju lustiga. Väldigt många verkar tro att jag är på henne som en slavdrivare och försöker knäppa henne på näsan genom att påpeka vad som är "rätt och fel". 😀
Tror inte hon skulle stått ut med mig i alla år om jag var sån men man vet ju aldrig
Haha, ni är ju lustiga. Väldigt många verkar tro att jag är på henne som en slavdrivare och försöker knäppa henne på näsan genom att påpeka vad som är "rätt och fel". 😀
Tror inte hon skulle stått ut med mig i alla år om jag var sån men man vet ju aldrig
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 18:25När hon får klart för sig att du ligger här och fiskar efter råd åt henne - det är väl att inte låta henne göra det på sitt sät - ligger du sannolikt, och med all rätt, pyrt till (H)
Kanske skall du ändå fundera på, om alla nu faktiskt ger dig samma råd,
När hon får klart för sig att du ligger här och fiskar efter råd åt henne - det är väl att inte låta henne göra det på sitt sät - ligger du sannolikt, och med all rätt, pyrt till (H)
Kanske skall du ändå fundera på, om alla nu faktiskt ger dig samma råd,
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 19:11Förra våren drog jag ut en jobbarkompis i motionsspåret. Hon hade inte sprungit på 25-30 år och är lite överviktig. Vi tog det väldigt långsamt och hon tog sig runt spåret som är 2,2 km. Efteråt var hon så NÖJD!!! Hon hade joggat hela spåret. Efter det ha
Förra våren drog jag ut en jobbarkompis i motionsspåret. Hon hade inte sprungit på 25-30 år och är lite överviktig. Vi tog det väldigt långsamt och hon tog sig runt spåret som är 2,2 km. Efteråt var hon så NÖJD!!! Hon hade joggat hela spåret. Efter det ha
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 22:31Om man tänker sig längre sträckor så är promenad bara bättre om man tränat på det. Kör man långa ultror, typ 24-timmars o 100 miles så är det inte ovanligt att vissa löpare promenerar 3-4 mil och gör det effektivt. Då bör man vara tränad för det. Det är i
Om man tänker sig längre sträckor så är promenad bara bättre om man tränat på det. Kör man långa ultror, typ 24-timmars o 100 miles så är det inte ovanligt att vissa löpare promenerar 3-4 mil och gör det effektivt. Då bör man vara tränad för det. Det är i
Quote from Funbeat user on 20 February 2011, 23:56När jag tränade för 24-timmars förra året, kunde det bli snabb gång 3 mil på lördagen, 3 mil löpning på söndagen, vid 24-timmars i Skövde gick jag vid 2 tillfällen på varje varv redan från start (400 m bana) blev snabbt många varv efter dom andra under do
När jag tränade för 24-timmars förra året, kunde det bli snabb gång 3 mil på lördagen, 3 mil löpning på söndagen, vid 24-timmars i Skövde gick jag vid 2 tillfällen på varje varv redan från start (400 m bana) blev snabbt många varv efter dom andra under do
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 00:08Visst kan man springa i niominutersfart! Jag sprang en hel mil i den farten i höstas och var superstolt!
Jag håller med dem som säger att det är lättare/skonsammare att jogga sakta än att gå fort. Särskilt på löpband har jag svårt att gå fort, tycker 10-
Visst kan man springa i niominutersfart! Jag sprang en hel mil i den farten i höstas och var superstolt!
Jag håller med dem som säger att det är lättare/skonsammare att jogga sakta än att gå fort. Särskilt på löpband har jag svårt att gå fort, tycker 10-