Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 00:09Världseliten i gång "går" en mil på ca 40 min. Det finns ju många löpare som har svårt att springa milen på 40 min.
Världseliten i gång "går" en mil på ca 40 min. Det finns ju många löpare som har svårt att springa milen på 40 min.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 00:23Jag tycker att gränsen går där man kan gå i samma fart utan större besvär. För mig är det ca 9 km/h. Långsammare än så springer jag då aldrig om jag springer för att springa.
Jag tycker att gränsen går där man kan gå i samma fart utan större besvär. För mig är det ca 9 km/h. Långsammare än så springer jag då aldrig om jag springer för att springa.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 16:46"Världseliten i gång "går" en mil på ca 40 min. Det finns ju många löpare som har svårt att springa milen på 40 min. "
Nä det gör dom inte. Om dom verkligen skulle kolla så att dom verkligen alltid har en fot i backen. Ingen av dessa snabbgångare har det
"Världseliten i gång "går" en mil på ca 40 min. Det finns ju många löpare som har svårt att springa milen på 40 min. "
Nä det gör dom inte. Om dom verkligen skulle kolla så att dom verkligen alltid har en fot i backen. Ingen av dessa snabbgångare har det
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 16:56Ja, gång är ett skämt. Nån jämförde det med en tävling i att viska högst, och det stämmer verkligen!
För övrigt är jag övertygad om att målområdeskamera i handboll dramatiskt skulle minska antalet godkända mål, precis som gångare skulle bli avslöjade som
Ja, gång är ett skämt. Nån jämförde det med en tävling i att viska högst, och det stämmer verkligen!
För övrigt är jag övertygad om att målområdeskamera i handboll dramatiskt skulle minska antalet godkända mål, precis som gångare skulle bli avslöjade som
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 17:10Var går gränsen mellan gång, joggning, löpning. För 30 år sedan tyckte jag en hastighet på 12 km/h kändes irriterande sakta medans jag idag får vara glad om jag klarar 10 km/h och jogginghastigheten är gångfarten. Orsak 3 års bortovaro från löpning lyckad
Var går gränsen mellan gång, joggning, löpning. För 30 år sedan tyckte jag en hastighet på 12 km/h kändes irriterande sakta medans jag idag får vara glad om jag klarar 10 km/h och jogginghastigheten är gångfarten. Orsak 3 års bortovaro från löpning lyckad
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 19:07Jag har nu streakat fom 2009-01-01 tom dags dato....Dvs 2 år och i det närmaste två månader. Minst 1 km per dag plus naturligtvis mera vid marathonlopp å dylika extravaganser...?! Vi i gruppen FunBeat Streak Runners definierar streaking (Å då samtidigt k
Jag har nu streakat fom 2009-01-01 tom dags dato....Dvs 2 år och i det närmaste två månader. Minst 1 km per dag plus naturligtvis mera vid marathonlopp å dylika extravaganser...?! Vi i gruppen FunBeat Streak Runners definierar streaking (Å då samtidigt k
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 20:27Gång är inte att gå. I gång springer man fast man tror att man går. Går gör man till 6.5-7 km/h. Efter 7 km/h springer man om än sakta.
I övrigt blir man det man tränar.
Gång är inte att gå. I gång springer man fast man tror att man går. Går gör man till 6.5-7 km/h. Efter 7 km/h springer man om än sakta.
I övrigt blir man det man tränar.
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 20:56Fast, det verkar ju vara lite olika för olika personer det där.
Rasmus t ex går i 6:40-fart - vilket för mig är den absolut snabbaste hastighet jag kan springa (och då bara en väldigt kort sträcka).
Fast, det verkar ju vara lite olika för olika personer det där.
Rasmus t ex går i 6:40-fart - vilket för mig är den absolut snabbaste hastighet jag kan springa (och då bara en väldigt kort sträcka).
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 21:27Jag kan gå i närmare 11 km/h om jag pressar mig, och det är absolut utan att fuskgå (lyfta båda fötterna samtidigt), men inte nån längre sträcka. 9 km/h kan jag dock gå utan större svårighet. Bekvämt promenadtempo ligger mellan 7.5-8 km/h, och det fixar j
Jag kan gå i närmare 11 km/h om jag pressar mig, och det är absolut utan att fuskgå (lyfta båda fötterna samtidigt), men inte nån längre sträcka. 9 km/h kan jag dock gå utan större svårighet. Bekvämt promenadtempo ligger mellan 7.5-8 km/h, och det fixar j
Quote from Funbeat user on 21 February 2011, 22:38Km tider är väl ointressant - hon vill börja träna och röra på sig.
Promenadtempot är ju bra! så vi löpare har svårt att tänka jogg i nära samma tempo, men ökar puls och flås så måste ju träningen ge mer, eller?
Löpekonomi/Teknik - vart går kraften? Tro
Km tider är väl ointressant - hon vill börja träna och röra på sig.
Promenadtempot är ju bra! så vi löpare har svårt att tänka jogg i nära samma tempo, men ökar puls och flås så måste ju träningen ge mer, eller?
Löpekonomi/Teknik - vart går kraften? Tro