Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur långt hinner du på en timme? …
You need to log in to create posts and topics.

Når inte riktigt ända fram till 40km på en timme solokörning än, men siktar på att nå dit inom en inte alltför avlägsen framtid...

Ja, nej eller jag menar
De tävlingar jag kört har inte varit längre än 30km, och tempoträningarna har inte heller inneburit

27 km. Lugnt väder och ca.9 plusgrader. Ingen draghjälp. Jag är 43år och kör på gammal 80-tals racer. (vanliga unkna pedaler = inget rundtramp här inte men med järnvilja går det mesta). Hoppas på fortsatt mild höst = utekörning på helgerna.

Skålhamrarundan - 34,6 km - med start och mål vid min garageuppfart ska jag klara under timmen nån gång. Den är ganska knixig och alla småbackar suger musten ur benen. I somras gick det på ca 65 min.

Lite cykelträning så ska det funka. Annars är jag en l

Kommer nog inte längre än knappt 30km än. Tänkte väl precis som David bättra på det lite nästa år, och har väl även i övrigt ungefär samma förutsättningar utom att jag möjligen är nåt mindre ambitiös :-).

Har sedan ett par år en väldefinerad sträckning på 27,7 km som jag kör mot klockan när andan faller på, vädret är bra och det mentala är på plats. Profilen är platt och sträckningen har vändpunkt. Tar inte fullt en timme och bra dagar (lite vind) landar j

Väldigt märklig fråga, att du behöver ha en referenspunkt utifrån oss?
Om du är ute efter att kolla vilken form du är i, iförhållande till andra så bör du väl snarare fråga en tränare eller liknande?

Varför är det så märkligt?
Brukar du jämföra dig själv med elitcyklister på världsnivå eller gräsrötterna var du själv befinner dig?

Rimligt snarare.

Det är väl snarare roligare om denna tråden får leva sitt eget liv som den gjort hittills och de aktiv

I somras körde jag 35 km på precis en timme. Ensam och på platt väg.

Glad motionär, första året med landsvägscykel.

MVH
//Fredrik

Ne skäller inte, bara inte riktigt förstår syftet, eftersom det känns som att du i första inlägget efterfrågar en referens för dig själv utifrån dom andra på cykelforumet, då borde det vara enklare att gå till din tränare i cykelklubben och fråga vad som

Gustav då blir ju följdfrågan samtidigt....hur långt hinner du på en timme just nu då det krävs att du ska hålla ett snitt på minst 36 km/h för att klara 18 mil på 5 timmar. Där bör vara en del att jobba på då det är en sak att hålla ut hårt i en timme oc