Quote from Guest on 21 August 2011, 10:18hur länge räcker 3 pass i veckan för att forfarande förbättra sin kondition?
det kanske inte går att svara på men..men ändå..för destå bättre kondition man får,måste man inte då kanske lägga in nått extra pass till i veckan(månaden..kanske lägga till 2 pa
hur länge räcker 3 pass i veckan för att forfarande förbättra sin kondition?
det kanske inte går att svara på men..men ändå..för destå bättre kondition man får,måste man inte då kanske lägga in nått extra pass till i veckan(månaden..kanske lägga till 2 pa
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 10:28Tre pass i veckan räcker mycket långt skulle jag vilja säga. Vill du sedan öka mängden kan du göra ett av dessa pass lite längre.
Tre pass i veckan räcker mycket långt skulle jag vilja säga. Vill du sedan öka mängden kan du göra ett av dessa pass lite längre.
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 10:31Finns en underbart inspirerande bok för oss som hinner med tre pass i veckan. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=159486649X Run less, run faster. Jag har tränat efter deras upplägg i två månader och tycker att jag få ut mer av varje träningspass
Finns en underbart inspirerande bok för oss som hinner med tre pass i veckan. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=159486649X Run less, run faster. Jag har tränat efter deras upplägg i två månader och tycker att jag få ut mer av varje träningspass
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 10:35Jag är 28 år gammal, har examen från en (nästan 2) institutioner på Stockholms Universitet och innehar en kvalificerad statlig tjänst.
MEN när det kommer till att läsa böcker på engelska erhåller jag såväl illamående som ångest! =(
Snälla ge några kor
Jag är 28 år gammal, har examen från en (nästan 2) institutioner på Stockholms Universitet och innehar en kvalificerad statlig tjänst.
MEN när det kommer till att läsa böcker på engelska erhåller jag såväl illamående som ångest! =(
Snälla ge några kor
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 10:55Det är ingen hjärnkirugi bakom konceptet (däremot kanske en hel del erfarenhet). Tre pass körs i veckan
1 intervallpass allt från 400m till 1600 m
2 ett fartpass från 3 km och uppåt beroende på måldistans
3 ett distans pass från 30 minuter och uppåt beroe
Det är ingen hjärnkirugi bakom konceptet (däremot kanske en hel del erfarenhet). Tre pass körs i veckan
1 intervallpass allt från 400m till 1600 m
2 ett fartpass från 3 km och uppåt beroende på måldistans
3 ett distans pass från 30 minuter och uppåt beroe
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 10:55Får jag med min ringa erfarenhet säga att det nu är dags att satsa på kvalite. Du bör köra ett lite längre pass och sen ett intervallpass. Styrketräning ben och bål.
Muttrar: Varför är det lättare att säga åt andra vad de ska göra än att göra det själv (
Får jag med min ringa erfarenhet säga att det nu är dags att satsa på kvalite. Du bör köra ett lite längre pass och sen ett intervallpass. Styrketräning ben och bål.
Muttrar: Varför är det lättare att säga åt andra vad de ska göra än att göra det själv (
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 12:12@Nicke B
Är boken köpvärd? Annars är det ju bara att köra efter FIRST-programmen som finns tillgängliga på nätet så frågan är vad boken tillför. Möjligen inspiration och lite bakgrundsinfo.
Jag tror på metoden, mellanmjölkspass är inget för mig. Dock är
@Nicke B
Är boken köpvärd? Annars är det ju bara att köra efter FIRST-programmen som finns tillgängliga på nätet så frågan är vad boken tillför. Möjligen inspiration och lite bakgrundsinfo.
Jag tror på metoden, mellanmjölkspass är inget för mig. Dock är
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 12:24Tre pass i veckan räcker absolut, frågan är bara vad du fyller de tre passen med? Kör du samma runda på ungefär samma tid så blir du nog inte så värst mycket bättre. Det gäller att variera både sträcka och fart.
(säger hon som har sjukt svårt för att vari
Tre pass i veckan räcker absolut, frågan är bara vad du fyller de tre passen med? Kör du samma runda på ungefär samma tid så blir du nog inte så värst mycket bättre. Det gäller att variera både sträcka och fart.
(säger hon som har sjukt svårt för att vari
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 12:25Nicke: Ska det verkligen vara TVÅ intervallpass i det där systemet och inget långpass?? Är det det som är vitsen med systemet?
Nicke: Ska det verkligen vara TVÅ intervallpass i det där systemet och inget långpass?? Är det det som är vitsen med systemet?
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 12:34Ursäkta tryckfelsnisse eller trubbiga fingrar pass tre är distanspass , tack för påpekandet. ÄR nog mer laddad än jag tänkte mig inför loppet i eftermiddag.
Ursäkta tryckfelsnisse eller trubbiga fingrar pass tre är distanspass , tack för påpekandet. ÄR nog mer laddad än jag tänkte mig inför loppet i eftermiddag.