Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 12:36@Jessie
Nicke B måste ha halkat på tangenterna. Programmen bygger på ett intervallpass med lite olika upplägg, ett fartpass med varierande tempo och längd, och ett långpass. Långpasset är dock snabbare än vad man normalt brukar rekommendera för långpass.
@Jessie
Nicke B måste ha halkat på tangenterna. Programmen bygger på ett intervallpass med lite olika upplägg, ett fartpass med varierande tempo och längd, och ett långpass. Långpasset är dock snabbare än vad man normalt brukar rekommendera för långpass.
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 13:51Även jag kan varmt rekkomendera FIRST. Jag kom ner till 2.54 på maran med deras upplägg på 3 pass/vecka. I år körde jag inte first men i princip samma upplägg, dvs ett intervall, fart och ett långt men rätt fort och
Även jag kan varmt rekkomendera FIRST. Jag kom ner till 2.54 på maran med deras upplägg på 3 pass/vecka. I år körde jag inte first men i princip samma upplägg, dvs ett intervall, fart och ett långt men rätt fort och
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 14:42hur är det med fart och kondition då?
säg att man springer milen på 55 minuter...nästa år springer man milen på 50 minuter...
innerbär det då att konditionen blivit bättre,eller behöver det inte vara så?
hur är det med fart och kondition då?
säg att man springer milen på 55 minuter...nästa år springer man milen på 50 minuter...
innerbär det då att konditionen blivit bättre,eller behöver det inte vara så?
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 14:57@Nicke B: har på ditt förslag just beställt boken från Adlibris. Tillhör kretsen som utöver löpning ska få in flera sim- och cykelpass var vecka.
Tack för tipset!
@Nicke B: har på ditt förslag just beställt boken från Adlibris. Tillhör kretsen som utöver löpning ska få in flera sim- och cykelpass var vecka.
Tack för tipset!
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 17:35Hur långt är långpasset för maran enligt First?
Hur långt är långpasset för maran enligt First?
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 17:58För maran är det mellan 21km och 32km på långpassen.
För maran är det mellan 21km och 32km på långpassen.
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 18:02Tack. Tänkte mer på tid iofs, eftersom det var en tidsangivelse först, men jag vet ju vad min tid blir för de distanserna.
Tack. Tänkte mer på tid iofs, eftersom det var en tidsangivelse först, men jag vet ju vad min tid blir för de distanserna.
Quote from Elias Engqvist on 22 August 2011, 18:02LingLing: Det räcker inte med ett långpass 🙂
LingLing: Det räcker inte med ett långpass 🙂
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 18:05På hela träningssäsongen? Jag anade nästan det;)
På hela träningssäsongen? Jag anade nästan det;)
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 19:20Långpassen är långsammare än maratonfart, lite olika mycket. Kolla själv på http://www2.furman.edu/sites/first/Documents/Marathon%20Training%20Program-metric.pdf
Långpassen är långsammare än maratonfart, lite olika mycket. Kolla själv på http://www2.furman.edu/sites/first/Documents/Marathon%20Training%20Program-metric.pdf