Quote from Guest on 31 March 2013, 21:44Har börjat få upp längden på mina långpass tlll runt 20-25km och började undra hur folk gör med extra energi?
Själv så kör jag just nu bara med vatten men funderar på om det skulle vara värt att ta med godis/energi kakor utifall att man skulle få blodso
Har börjat få upp längden på mina långpass tlll runt 20-25km och började undra hur folk gör med extra energi?
Själv så kör jag just nu bara med vatten men funderar på om det skulle vara värt att ta med godis/energi kakor utifall att man skulle få blodso
Quote from Funbeat user on 31 March 2013, 21:54Klassiska svaret: "Det beror ju på"
Vad är det jag tränar på.
Normal fall så har jag ingenting med mig på pass under 25km
25-35 kan jag ha en flaska vatten.
35-uppåt blir det oftast ryggan med vätska och extra energi.
Sen finns det pass där jag vill även
Klassiska svaret: "Det beror ju på"
Vad är det jag tränar på.
Normal fall så har jag ingenting med mig på pass under 25km
25-35 kan jag ha en flaska vatten.
35-uppåt blir det oftast ryggan med vätska och extra energi.
Sen finns det pass där jag vill även
Quote from Funbeat user on 31 March 2013, 21:56Det är nog väldigt individuellt och du kommer säkert få många olika svar.
Själv drar jag gränsen någonstans runt 2 mil. Då har jag jordgubbssaft eller något annat sött i vätskebältet.
Tycker du ska prova dej fram 🙂
Det är nog väldigt individuellt och du kommer säkert få många olika svar.
Själv drar jag gränsen någonstans runt 2 mil. Då har jag jordgubbssaft eller något annat sött i vätskebältet.
Tycker du ska prova dej fram 🙂
Quote from Funbeat user on 31 March 2013, 22:07Tja jag vet att det är högst individuellt - det är delvis därför jag frågar 🙂
Genom att höra hur andra gör så kan jag få inspiration till vad som kan vara vettigt för mig att prova.
Sedan så finns det väl två skolor inom uthållighets tränandet när det
Tja jag vet att det är högst individuellt - det är delvis därför jag frågar 🙂
Genom att höra hur andra gör så kan jag få inspiration till vad som kan vara vettigt för mig att prova.
Sedan så finns det väl två skolor inom uthållighets tränandet när det
Quote from Funbeat user on 31 March 2013, 22:21Förra veckan sprang jag en maratonsträcka med enbart en flaska vatten som sällskap. Det var plågsamt och lite irriterande att kroppen inte kan ställa om till fettförbränning efter så många utror som jag gjort. På tävling fyller jag alltid på med energi e
Förra veckan sprang jag en maratonsträcka med enbart en flaska vatten som sällskap. Det var plågsamt och lite irriterande att kroppen inte kan ställa om till fettförbränning efter så många utror som jag gjort. På tävling fyller jag alltid på med energi e
Quote from Funbeat user on 31 March 2013, 23:45Känner man att man alltid behöver energitillförsel vid 25km är det dags att dra ner på tempot på några av passen enligt min mening, men vissa tycker annorlunda.
Tillför man energi under aktivitet avstannar andelen fett vid förbränning eftersom insulin ha
Känner man att man alltid behöver energitillförsel vid 25km är det dags att dra ner på tempot på några av passen enligt min mening, men vissa tycker annorlunda.
Tillför man energi under aktivitet avstannar andelen fett vid förbränning eftersom insulin ha
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 08:07Som sagt ovan, runt 20-25 kan det börja kännas att jag behöver fylla på. Jag har en liten nödpåse med russin som jag tar från då. Funkar för mig. Annars bara vatten.
En del dagar behövs inget.
Som sagt ovan, runt 20-25 kan det börja kännas att jag behöver fylla på. Jag har en liten nödpåse med russin som jag tar från då. Funkar för mig. Annars bara vatten.
En del dagar behövs inget.
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 08:17Nödproviant är ju en sak? Man kan alltid ha med ngt litet energirikt att trycka i sig om man känner att "nu går det inte ..." men iaf jag har haft med mig både det ena och det andra som aldrig blivit ätet, det varierar, å andra sidan har jag varit med om
Nödproviant är ju en sak? Man kan alltid ha med ngt litet energirikt att trycka i sig om man känner att "nu går det inte ..." men iaf jag har haft med mig både det ena och det andra som aldrig blivit ätet, det varierar, å andra sidan har jag varit med om
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 10:21Själv kastas jag mellan olika rön. "LCHF"-hållet å ena sidan och "Kolhydrathållet-Traditionella"-hållet å andra sidan. Numera kör jag mer på den gamla filosofin att "Fett brinner i kolhydratens låga".
Jag tränar 3athlon och kör normalt 6-7 pass i veckan
Själv kastas jag mellan olika rön. "LCHF"-hållet å ena sidan och "Kolhydrathållet-Traditionella"-hållet å andra sidan. Numera kör jag mer på den gamla filosofin att "Fett brinner i kolhydratens låga".
Jag tränar 3athlon och kör normalt 6-7 pass i veckan
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 10:42På Skövde 6H i år blev det fem Ahlgrensbilar som enda fast "föda" 🙂
Efter svullo-frukosten på hotellet behövdes inte nåt mer under dagen. Blodsockerfall känner jag sällan av.
MEN det är lite speciella förhållanden på varvbana som Skövde, där finns ju al
På Skövde 6H i år blev det fem Ahlgrensbilar som enda fast "föda" 🙂
Efter svullo-frukosten på hotellet behövdes inte nåt mer under dagen. Blodsockerfall känner jag sällan av.
MEN det är lite speciella förhållanden på varvbana som Skövde, där finns ju al