Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 10:45Henrik Hasselström - för många av oss är 25 km långpass samma sak som du definierar som "riktigt långa pass - över 2½ timme"
Henrik Hasselström - för många av oss är 25 km långpass samma sak som du definierar som "riktigt långa pass - över 2½ timme"
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 10:57Det är svårt att säga, det är ju inte bara det passet som spelar någon roll. Vad jag gjort tidigare i veckan påverkar definitivt hur mycket energi jag behöver, men ska jag springa längre än 2-2,5 timma vill jag nog ha extra energi med mig. Om det är en tu
Det är svårt att säga, det är ju inte bara det passet som spelar någon roll. Vad jag gjort tidigare i veckan påverkar definitivt hur mycket energi jag behöver, men ska jag springa längre än 2-2,5 timma vill jag nog ha extra energi med mig. Om det är en tu
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 13:35-AT - -> Jag blandade äpplen och päron så det blev lite knas. För de som inte springer t.ex 25km (eller varför inte 20km) på 2,5h när de joggar lätt kan det vara klokt att ha med sig energi utifall man går tom.
Det kan också vara besvärligt för vissa att
-AT - -> Jag blandade äpplen och päron så det blev lite knas. För de som inte springer t.ex 25km (eller varför inte 20km) på 2,5h när de joggar lätt kan det vara klokt att ha med sig energi utifall man går tom.
Det kan också vara besvärligt för vissa att
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 14:02Jag kom precis hem efter 2,5 mil. Bunkrade m gröt imorse. Ågång på passet: Ca 1,5 dl vatten.
Men skulle jag hållit på längre hade det nog suttit fint med några gottisbitar. 🙂
Jag kom precis hem efter 2,5 mil. Bunkrade m gröt imorse. Ågång på passet: Ca 1,5 dl vatten.
Men skulle jag hållit på längre hade det nog suttit fint med några gottisbitar. 🙂
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 14:04Musklerna använder ca 1g/min av blodsocker/glykogen från levern och levern innehåller max 100 g glykogen, detta tillsammans med faktumet att levern omvandlar laktat till blodsocker gör att leverns glykogenlager räcker ca 2h15-2h30 och efter det får de fle
Musklerna använder ca 1g/min av blodsocker/glykogen från levern och levern innehåller max 100 g glykogen, detta tillsammans med faktumet att levern omvandlar laktat till blodsocker gör att leverns glykogenlager räcker ca 2h15-2h30 och efter det får de fle
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 15:47Peter - då funkar vi ungefär lika. Jag kom hem på 2:23 idag efter en runda med bara vatten. Det gick alldeles utmärkt trots ovanligt högt tempo. Däremot kraschade jag rejält efter tre relativt lugna timmar förra helgen. Det är en förvånansvärt skarp gräns
Peter - då funkar vi ungefär lika. Jag kom hem på 2:23 idag efter en runda med bara vatten. Det gick alldeles utmärkt trots ovanligt högt tempo. Däremot kraschade jag rejält efter tre relativt lugna timmar förra helgen. Det är en förvånansvärt skarp gräns
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 16:49Peter, det stämmer ruskigt bra med hur det fick för mig i helgen 🙂
Glömde energi, det blev tungt 2h 20 min in i passet.
Peter, det stämmer ruskigt bra med hur det fick för mig i helgen 🙂
Glömde energi, det blev tungt 2h 20 min in i passet.
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 17:29Maratondistansen fungerar åtminstone, i långsam fart.
Maratondistansen fungerar åtminstone, i långsam fart.
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 17:50För mig är det tvärt om faktiskt. Springer jag långsamt känns det som om energibehovet är större på samma runda. Jag blir helt enkelt hungrig. 🙂 Springer jag fort känns det som om magen sover. Till en viss gräns såklart. 🙂
För mig är det tvärt om faktiskt. Springer jag långsamt känns det som om energibehovet är större på samma runda. Jag blir helt enkelt hungrig. 🙂 Springer jag fort känns det som om magen sover. Till en viss gräns såklart. 🙂
Quote from Funbeat user on 1 April 2013, 17:53Alltså, jag förstår att ni inte pratar om hunger, det var bara lite små-OT. 🙂
Energibrist känns ju inte som hunger direkt.....
Alltså, jag förstår att ni inte pratar om hunger, det var bara lite små-OT. 🙂
Energibrist känns ju inte som hunger direkt.....