Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om man tycker gässen ser aptitliga ut när man passerar Lötsjön kanske man skulle tagit en gel eller något en kvart tidigare 😉

😀

Jag tar aldrig in någon energi på träning, oavsett hur långt jag springer. Man vänjer sig.

Själv älskar jag våra fika pauser på långpassen 🙂
Har egentligen inget med energi att göra utan mera livskvalité (L)
Sen kan du gärna få följa med på ett långpass på ca 5-7 mil så får du se om du behöver energiintag eller inte 😉
Allt beror ju på.

25km gick bra utan någonting (dittills längsta rundan), till 30km hade jag 384kcal med mig, energi för ca 4km. Så jag borde iaf klara av 26km utan energi. Det kanske går åt mer energi i värme...det här var vid nollgradigt.

Benen har ju alltid varit sopsl

För oss ultralöpare är det här en bekant diskussion. Här är en länk som jag tipsat om tidigare i liknande diskussioner: http://www.ultradistans.se/upload/RW%20artikeln%20f%C3%B6r%20hemsidan.pdf

Springer också långpass på 20-25 km. Brukar ha med mig ganska svag sportdryck istället för vatten. 4 st 1,5 dl-flaskor. Om jag har slarvat lite med mat innan passet känns det som att det faktiskt ger effekt. Annars är det mest för att det är "bra att ha".

Förlåt OT: Jag sprang 227 meter igår och kände inte av nåt extra energibehov!

Christer, du hade säkert klarat 230m om du hade haft med dig lite energi, en gel eller något annat. 😉

Tack för alla intressanta svar/kommentarer

Söndagsrundan blev 24km (12km längs en lagom snöig och isig väg och sedan vände jag och sprang tillbaka till bilen)
Kände att jag hade gott om energi hela sträckan men började frysa ordentligt efter att jag hade