Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Upp till runt 30km utan något alls. Vatten om det är varmt. Annars inte ens det.
30 verkar vara den magiska gränsen för mig. Efter det måste jag ha både energi och vatten för att funka.

Bästa passet är ju glass-passen på somrarna. Springa en lagom rund

Ja, 30 km är en gräns och bortom den är man ute på osäker mark. Kanske inte när det gäller själva muskelarbetet vid löpningen. När muskelglykogenet börjar tryta kan jag springa vidare i ordinarie långpassfart (typ areob tröskel, fettmax etc), men andhämtn

Borde inte denna diskussion handla mer om tid än sträcka? Jag har svårt att tro att alla här springer i samma tempo under långloppet? Det blir ju rätt stor skillnad i hur länge var och en håller på för att ta sig dessa 25km och 30km som nämns ovan.

5 min

Man brukar själv känna när man går soppatorsk under ett pass.

Under pass i lugnt fart oberoende av terräng klarar jag mig på vatten. Ska jag vara ute längre än 2h brukar jag ta med en bar bara för att. Alltid skönt att kunna ta en paus på en bergstopp oc

Max 15 km, på bara luft och vatten.

Ung. detsamma här, min långa terrängrunda jag brukar springa är på 16km och jag har aldrig haft varken vatten eller energi att äta på den!

Sprang 3 mil i veckan, drack ca 2,5 dl. Trött efter 26-27 km, men det beror nog mer på ovana än något annat.

2h 55 min senaste långlöpet...kom nästan 23 km.

Ingen vätska...ingen mat...

Fast jag bestämde mig för sträckan efter att jag startat...annars hade det blivit ca 90 minuter.