Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur många cyklar under vintern?
You need to log in to create posts and topics.

Bara lite nyfiken på hur många ni är och hur ni gör med däcken när det är snöigt på vägarna men inte isigt?. Cyklade idag till jobbet och halkade med MTB. Bara några cm snö, dock ingen is. Jag har övervägt under vintern att sätta på dubbdäck men har tyckt

Det var visst 18 st cyklister i onsdagskväll på hofvets Farstarunda. Klart imponerande för att vara mitt i halkiga, mörka vintern. Dubbar på flertalet vad jag har sett.

Jag har dubbdäck så fort det är ens frostrisk, dvs när det är under ca två plusgrader. Så jobbigt är det inte att cykla med dubbdäck ändå. Det blir ett par km/h lägre snitt, men träningen förändras ju inte för det.

Har för mig jag satte på dem i mitten a

jag kör trainer på vintern. För mig är utomhuscykling en sommarsport.

Jag cyklar på vintern men bara som transportmedel.

Det är trainer som gäller vintertid. Teknikövningar och lite intervaller.

Jag kör MTB året runt och dubbdäck hela vintern. Inte mycket distansträning på vintern. Mest t.o.r. jobbet.

Jag cyklar även vinter för att bibehålla kondition. Det är att klä sig lite mer när det är minus grader. Jag sätter på dubbdäck när det blir risk för halka.

Har aldrig haft dubbdäck. Kanske ändå ska köpa några eftersom det kanske är en fördel i skogen. (t-)

Men på cykeln fram och tillbaka till jobbet blir det inga dubbdäck. Har cyklat en vecka nu till jobbet (centrala city) och inte haft några problem med ha

Jag cyklar vart jag än ska (äger ingen bil). Cyklar också lite mtb. Jag tycker det går jättebra. Man får klä sig lite mera bara.

Har inga dubbdäck.