Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 08:36Kör en hybrid med slicks när väglag tillåter. Dock mycket punkteringar av fliset man grusar med. Ner till ca -5 klarar jag mig om det inte är för lång sträcka. Har körde några lite längre pass när det varit milt så vägarna är snö och isfria. Nu ligger någ
Kör en hybrid med slicks när väglag tillåter. Dock mycket punkteringar av fliset man grusar med. Ner till ca -5 klarar jag mig om det inte är för lång sträcka. Har körde några lite längre pass när det varit milt så vägarna är snö och isfria. Nu ligger någ
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 08:42Pendlar året runt så det blir dubbdäck nu när det är halt. Ibland blir det lite längre sträckor också, längre för min del alltså.
Pendlar året runt så det blir dubbdäck nu när det är halt. Ibland blir det lite längre sträckor också, längre för min del alltså.
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 08:53Pendlar och cykeltränar utomhus hela året. Sätter på dubbdäck på pendlar/vinterträningscykeln när det känns lämpligt första gången, sen får de sitta på tills våren.
Dubbdäck ger starka ben!
Pendlar och cykeltränar utomhus hela året. Sätter på dubbdäck på pendlar/vinterträningscykeln när det känns lämpligt första gången, sen får de sitta på tills våren.
Dubbdäck ger starka ben!
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 08:59Jag pendlar till jobbet året om. Dubbdäck med så lågt lufttryck som möjligt tycker jag funkar bäst, klarar både packad snö, is och snömodd.
/Jesper
Jag pendlar till jobbet året om. Dubbdäck med så lågt lufttryck som möjligt tycker jag funkar bäst, klarar både packad snö, is och snömodd.
/Jesper
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 09:16Pseudocyklar inte.
Pseudocyklar inte.
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 09:26Cyklar på vintern och med dubbdäck. Inte alls samma typ av cykling som under varmare månader. Korta njutningspass i skogen där man fryser mindre än på väg (hela kroppen är mer aktiv, inte samma fartvind, ofta inte lika blött).
Kompletterar med trainer (va
Cyklar på vintern och med dubbdäck. Inte alls samma typ av cykling som under varmare månader. Korta njutningspass i skogen där man fryser mindre än på väg (hela kroppen är mer aktiv, inte samma fartvind, ofta inte lika blött).
Kompletterar med trainer (va
Quote from Rasmus Olsson on 30 January 2009, 09:41Jag har lika många cyklar i mitt vardagsrum på vintern som på sommaren. 🙂
Jag har lika många cyklar i mitt vardagsrum på vintern som på sommaren. 🙂
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 09:47De två T:na under vintern - trainer och tantcykel 🙂
De två T:na under vintern - trainer och tantcykel 🙂
Quote from Bertil Nolheim on 30 January 2009, 10:07Pendlar till jobbet året runt. Dubbdäck på MTB när det är halt.
Tidigare i veckan var det "blötisföre" då funkar inget annat än dubbdäck.
Visst rullar det dåligt så det känns bättre när det är snö och halt än torr asflat.
Om det blir snöfritt byter jag ti
Pendlar till jobbet året runt. Dubbdäck på MTB när det är halt.
Tidigare i veckan var det "blötisföre" då funkar inget annat än dubbdäck.
Visst rullar det dåligt så det känns bättre när det är snö och halt än torr asflat.
Om det blir snöfritt byter jag ti
Quote from Funbeat user on 30 January 2009, 10:16Fredrik skrev:
"Först när kylan menligt påverkar cykelns funktioner avstår jag från att hoja. Det är ungefär vid samma temperatur som mina egna funktioner påverkas av kylan....lagerfett och ledvätska verkar frysa vid samma temperatur."När är det? +-0? -
Fredrik skrev:
"Först när kylan menligt påverkar cykelns funktioner avstår jag från att hoja. Det är ungefär vid samma temperatur som mina egna funktioner påverkas av kylan....lagerfett och ledvätska verkar frysa vid samma temperatur."
När är det? +-0? -