Quote from Guest on 23 January 2011, 18:45Imorgon ska jag påbörja Stina Boxvins träningsprogram "En mil på en timme" som går ut på att klara av att springa en mil på 60 min utan uppehåll. Programmet är på totalt 16 veckor.
Just nu känns en mils löpning omöjlig för min del eftersom jag inte alls
Imorgon ska jag påbörja Stina Boxvins träningsprogram "En mil på en timme" som går ut på att klara av att springa en mil på 60 min utan uppehåll. Programmet är på totalt 16 veckor.
Just nu känns en mils löpning omöjlig för min del eftersom jag inte alls
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 18:55Har inte kollat på programmet, men på så lång tid borde de flesta kunna lära sig springa en hel mil. Och om man ska kunna kalla det löpning går det väl snabbare än 6 minuter? Du klarar det!
Har inte kollat på programmet, men på så lång tid borde de flesta kunna lära sig springa en hel mil. Och om man ska kunna kalla det löpning går det väl snabbare än 6 minuter? Du klarar det!
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 18:55Hade något liknande förra året, men då använde jag programmet "from coach to 5k" från soffan till 5 kilometer på 8 veckor. Det fungerade på mig, sedan var det lätt att fortsätta. Sprang sedan 1 mil på 47 min i slutet av hösten.
PS lycka till.
PS 2 tänk
Hade något liknande förra året, men då använde jag programmet "from coach to 5k" från soffan till 5 kilometer på 8 veckor. Det fungerade på mig, sedan var det lätt att fortsätta. Sprang sedan 1 mil på 47 min i slutet av hösten.
PS lycka till.
PS 2 tänk
Quote from Funbeat user on 23 January 2011, 22:47Alltså, när jag började springa regelbundet hade jag ingen toppkondition men lite i gång var jag väl. Tre månader senare sprang jag Tjurruset, som är 10 km, på precis under 60 minuter. Jag följde inget träningsprogram. Så jag tror verkligen inte det är nå
Alltså, när jag började springa regelbundet hade jag ingen toppkondition men lite i gång var jag väl. Tre månader senare sprang jag Tjurruset, som är 10 km, på precis under 60 minuter. Jag följde inget träningsprogram. Så jag tror verkligen inte det är nå
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 07:19(Kan man heta Baginbox i efternamn?)
Milen på en timme fixar du lätt!!
Jag hade inte sprungit sedan skolåldern när jag började för ett par år sedan. 2km blev 3, som blev 5km... Fortare än jag hade räknat med kunde jag springa 8km utan uppehåll och strax
(Kan man heta Baginbox i efternamn?)
Milen på en timme fixar du lätt!!
Jag hade inte sprungit sedan skolåldern när jag började för ett par år sedan. 2km blev 3, som blev 5km... Fortare än jag hade räknat med kunde jag springa 8km utan uppehåll och strax
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 07:51De flesta seriösa program där man startar från början brukar vara sådana att man kan följa dem och nå målet. Problemet är oftast den egna motivationen, men med lite disciplin är det inga problem.
Sätt in egna delmål också. (t+)
De flesta seriösa program där man startar från början brukar vara sådana att man kan följa dem och nå målet. Problemet är oftast den egna motivationen, men med lite disciplin är det inga problem.
Sätt in egna delmål också. (t+)
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 08:11"Är det svårt, eller är det möjligt för en otränad person att följa upplägget och nå målet?"
Det beror till stor del på vad du menar med otränad. Har man väldigt dålig kondition, kraftig övervikt och dåliga sömn- och matvanor kan det blir svårt."Kan man
"Är det svårt, eller är det möjligt för en otränad person att följa upplägget och nå målet?"
Det beror till stor del på vad du menar med otränad. Har man väldigt dålig kondition, kraftig övervikt och dåliga sömn- och matvanor kan det blir svårt.
"Kan man
Quote from Jan Lundquist on 24 January 2011, 12:25Hej!
Det är jag som är den skyldiga!
I tidernas begynnelse stal jag programmet från just tidningen I Form (anges också: http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=1010) men jag förlängde det från 12 till 16 veckor för när jag startade pr
Hej!
Det är jag som är den skyldiga!
I tidernas begynnelse stal jag programmet från just tidningen I Form (anges också: http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=1010) men jag förlängde det från 12 till 16 veckor för när jag startade pr
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 19:38Jag har alltid trott att Boxvin är ett efternamn!
(inte ens när någon skrev frågan om "baginbox" här ovan förstod jag vad han menade..)Men om jag tolkar dig rätt Stina så är inte programmet för en helt otränad eftersom man, när det är 12 veckor kvar, sk
Jag har alltid trott att Boxvin är ett efternamn!
(inte ens när någon skrev frågan om "baginbox" här ovan förstod jag vad han menade..)
Men om jag tolkar dig rätt Stina så är inte programmet för en helt otränad eftersom man, när det är 12 veckor kvar, sk
Quote from Funbeat user on 24 January 2011, 21:13Hej,
Jag har läst en hel del och jag tror att milen/10km på 60min skall inte vara ett problem.
Jag kör en metod som många kör med i frankrike översatt texterna från franskan här http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=7210
Jag kör
Hej,
Jag har läst en hel del och jag tror att milen/10km på 60min skall inte vara ett problem.
Jag kör en metod som många kör med i frankrike översatt texterna från franskan här http://www.funbeat.se/programs/show.aspx?TrainingProgramID=7210
Jag kör