Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skulle åka hem från jobb i STHLM i går med SJs tåg igår. Det gick åt helsike så klart. Fick åka buss och blev typ 2 timmar försenad.Inte vad man vill göra en fredag kväll, men inte hela världen.Jag blev ändå lite nyfiken på att veta hur många här som mis

Det gäller att ha lite marginaler.

De gånger jag tävlat långt bort har jag tagit flyget eller bilen, varför chansa?

Det har aldrig hänt mig, däremot har jag missat SJ pga målgången... Ibland är man lite optimistisk... (#)

Fast det var inte SJs fel att nån idiot snott kopparkabel längs södra stambanan så man fick stoppa all trafik pga livsfarlig el ...

Tja, minst ett par stycken som missade starten i Skövde sextimmars kl 10 idag, med ca trekvart om man ska tolka liverapporteringen på jogg.se

Jag blir lite fascinerad när man planerar med så små marginaler som dom gjort. Ska jag tävla på annan ort och bryr mig om tävlingen åker jag dit i god tid.

Är det långt borta och/eller viktigt att jag kommer i tid brukar jag försöka hitta logi på orten och komma dit kvällen innan. Intressant att någon fortfarande litar på SJ så pass att man planerar att de ska komma i tid, oaktat kopparstölderna. SJ har ju b

Är det inte ett samkväm som de är på väg till?

Ja, jag menade inte speciellt den här fredagen utan alla andra gånger då det varit, snö, löv, ekorrar eller andra oöverstigliga hinder som stoppat SJ. På senaste två åren har jag själv varit mellan 1 och 5 timmar försenad ett tiotal gånger.