Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Lustigt att det bara nämns SJ bland 27 andra tågoperatörer i Sverige. Själv kör jag gods för Green Cargo och kan nog påstå att jag har någorlunda kunskap om hur förseningar uppstår. Och jag vågar nog påstå att de allra flesta förseningar är SJ inte skuld

Som slutanvändare ser man bara att företaget som ska utföra en tjänst åt en misslyckas. Anledningen till varför är av sekundärt intresse.

Samma fenomen upplever tex tele och internetoperatörerna som ibland får totalhaveri hos ett antal kunder, fler eller

Men företaget som levererar en tjänst av den typen ska även förutse de problem som kan uppstå och bygga in olika typer av redundans så att driften kan fortsätta trots att en underleverantör fallerar!

Du har rätt Benny. Vi borde döpa om tråden till "Hur många har missat starten pga ".

Sedan är det väl InfraNord som är aktör på kopparlinorna.

Jag har aldrig missat ett start på grund av SJ eller annan tågoperatör.

Man kanske borde starta en tråd och kolla hur många som missat starter på grund av försenade bilar (haverier, köer m.m.). Frågan är vem man ska skylla på då... SJ kanske :-).

"Just

Christer, problemet för SJ blir väl att det är svårt att skapa redundans i systemet utan att bygga egna spår? Man är ju helt beroende av underleverantören Trafikverket vare sig man vill eller inte.

Det är naturligtvis fritt fram att peka finger åt SJ så

Mina bilar sviker aldrig.

Men Andreas då..!!!!!...det är ju bara till å från jobbet som det strular............!!????
Gäller det en tävling av vilken valör som helst så då är SJ bombsäkert...det kan du lita på. Kjelle, ny tävlingskoordinator på SJ......ehe...!?

FYI: några (alla?) av de löpare som skulle kommit iväg för sent till Skövde 6H fick byta till ett annat tåg tack vare en snäll konduktör. Dom kom till start 10:13
Jan-Erik Ramström hade siktet inställt på att slå sitt PB på 61 km och det är oklart om han