Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

@Peter

eller så glad att det endast blev en kvart sen.

Snitsigt Benny, skyll på någon annan. Det är den som säljer biljetterna som har ansvaret. Punkt slut, end of story.

Hur många kör iväg med bilen lite tidigare för att det är dåligt väder? Varför kan man inte acceptera att det tar längre tid att åka tåg då?

Persontågen är inte fria att välja hastighet eller att köra om framförvarande när man vill. Om tågledningen prio

Vi organiserar samhället efter Bennys SJ-modell. På lunchrestaurangen fixar vi så att servitriserna vissa dagar måste krypa, kräla eller gå. Och för att gör vi det lite extra skoj genom att knyta ihop deras skosnören och låsa dörren från matsalen så de

Om inte SJ tycker att de behöver leverera den tjänst de marknadsför och tar betalt för, nämligen att transportera folk från A till B på utsatt avgångs- och ankomsttid, så bör de ändra affärsupplägget. T.ex. genom att inte publicera någon tidtabell alls.

Bennys SJ-modell?

Om lunchrestaurangen skulle bete sig dåligt skulle jag välja en annan restaurang nästa gång. Nu har jag inte råkat ut för några förseningar de gånger jag åkt med SJ men skulle dom missköta sig så att jag led av det skulle jag välja ett

Det är inte Benny som har organiserat järnvägstrafiken i Sverige. Om man har några synpunkter på hur den bedrivs så föreslår jag att man skriver till sina riksdagsledamöter eftersom bollen framförallt ligger hos dem.

Vi har ju numera fri konkurrens på s

Exakt Mackan, man skulle välja ett alternativ om det fanns. Men SJ är ju lite som Samhall, de får harva på oavsett hur de sköter sig. Det går inte att hitta alternativ i praktiken för annat än vissa pluttesträckor som Arlanda-City eller Malmö-Lund typ så

Man kan åka buss, dom brukar hålla tiden.

Är det SJ som sköter spåren, snöröjningen med mera?