Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Du har nog rätt Erik, lika bra att boka buss direkt. Med SJ brukar man ju ändå få åka buss till slut.

"Det går inte att hitta alternativ i praktiken för annat än vissa pluttesträckor som Arlanda-City eller Malmö-Lund typ"

Det stämmer inte. Blå Tåget kör Stockholm-Göteborg och omvänt. Tågab kör Falun-Göteborg via antingen Laxå eller Karlstad. Veolia kör M

Där ser man, Alex. Om Veolia plockar upp folk i Alvesta ska de få en chans för sämre är SJ kan det knappast bli.

Jag missade mitt inryck i lumpen på grund av SJ. Och då var det försvaret själva som bokade biljetten.
Under det året kan jag sedan påstå att jag var chockad de gånger som vi faktiskt kom fram i tid. ( vilket inte hände många gånger)

Än så länge har jag inte missat någon start. Däremot har det varit väldigt mycket strul med hur tågen går, många byten, fullsatta tåg osv. När jag skulle till Vansbro i somras, så fanns det tydligen inga noteringar över hur många biljetter Borlänge Vansbr

Skyll hellre på våra politiker som för en vansinnig trafikpolitik. Avregleringen av järnvägstrafiken har bara lett till kaos på spåren. Ända sen första järnvägarna byggdes gällde principen att den som äger banan har monopol på att trafikera den. Nu när fl

Nej, det blir samma kaos som på vägana, där godstransportörer och persontransportörer blandas hej vilt.

Det har alltid funnits samarbete - mer eller mindre - mellan bolagen som ägde sina banor.

http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/mikael-nyberg-det-stora-tagranet

Tack för länken, Peter! Den boken vill jag inte missa, så nu står jag i kö på biblioteket.

Mera kultur: http://www.youtube.com/watch?v=L5zcxOlXBjY&feature=youtube_gdata_player

Den skrevs nog på slutet av 60-talet redan?!