Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 12:02Visst är det intressant att sätta in sin egen prestation i ett sammanhang, men frågan är ju hur långt man kan dra det teoretiska resonemanget. Att det finns folk som aldrig sprungit ett millopp som skulle kunna göra det bra är ju klart, men så länge de in
Visst är det intressant att sätta in sin egen prestation i ett sammanhang, men frågan är ju hur långt man kan dra det teoretiska resonemanget. Att det finns folk som aldrig sprungit ett millopp som skulle kunna göra det bra är ju klart, men så länge de in
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 16:33Lena (t+)
Fast jag vill nog höra 32:20 och 82:17. D.v.s. inte avrundat till minuter utan sekunderna ska med också. Då vet man att det är någon som tar sin tid seriöst.
Lena (t+)
Fast jag vill nog höra 32:20 och 82:17. D.v.s. inte avrundat till minuter utan sekunderna ska med också. Då vet man att det är någon som tar sin tid seriöst.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 16:47och inte "jag gjorde under 40 när jag låg i lumpen".
och inte "jag gjorde under 40 när jag låg i lumpen".
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 17:03Fast om man nu som jag sprungit i ett lopp där blåbären får nöja sig med minuttider? Råkade ut för det för ett tag sedan, blev lite snopen ... inget millopp iofs.
Fast om man nu som jag sprungit i ett lopp där blåbären får nöja sig med minuttider? Råkade ut för det för ett tag sedan, blev lite snopen ... inget millopp iofs.
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 18:26Du har helt rätt Johanna! En med sekundangivelse åker genast upp på rankingen 🙂
"under 40 i lumpen" går fetbort. Liksom även "jag kan inte springa längre, du vet knäna...".
Den som anger sitt milpers med hundrdelar faller under "mer nörd än vad som är
Du har helt rätt Johanna! En med sekundangivelse åker genast upp på rankingen 🙂
"under 40 i lumpen" går fetbort. Liksom även "jag kan inte springa längre, du vet knäna...".
Den som anger sitt milpers med hundrdelar faller under "mer nörd än vad som är
Quote from Funbeat user on 23 June 2011, 19:01Lingling, om du blir irriterad av att inte få med dina sekunder så sorteras du in under kategorin löpare 😉
Lingling, om du blir irriterad av att inte få med dina sekunder så sorteras du in under kategorin löpare 😉
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 22:40Jag själv tror inte att siffrorna 10.000 skulle klara under 40min/milen skulle stämma.
(jag hadde gissat på att det är snarare närmare 1000 än 10.000).Ska man jämföra, så ska man kolla stora lopp.
Då medelmotionären endast springen några enstaka lopp (o
Jag själv tror inte att siffrorna 10.000 skulle klara under 40min/milen skulle stämma.
(jag hadde gissat på att det är snarare närmare 1000 än 10.000).
Ska man jämföra, så ska man kolla stora lopp.
Då medelmotionären endast springen några enstaka lopp (o
Quote from Funbeat user on 25 June 2011, 23:09Nog borde det väl vara 10 000 i Sverige som klarar sub 40 på milen? svårt att göra en undersökning om det bara.. löpning lär ju vara en rätt så stor sport i landet..
Nog borde det väl vara 10 000 i Sverige som klarar sub 40 på milen? svårt att göra en undersökning om det bara.. löpning lär ju vara en rätt så stor sport i landet..
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 20:36@ Csaba; jag är 47 och gjorde SUB 40 första gången i våras med 39:59 ( rutinerat 😉 ) på Milspåret. Med åldern så behöver jag träna mer och kan inte räkna med dramatiskt bättre tider har jag märkt även om mitt PB på maran pressats ned. 30 tävlingar per å
@ Csaba; jag är 47 och gjorde SUB 40 första gången i våras med 39:59 ( rutinerat 😉 ) på Milspåret. Med åldern så behöver jag träna mer och kan inte räkna med dramatiskt bättre tider har jag märkt även om mitt PB på maran pressats ned. 30 tävlingar per å
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 20:44Magnus.
Du lär bättra ditt pers.
När jag var ca. 25-30 tävlade jag sällan och gjorde sub 40. Skadad ofta.12 år. Noll löpning.
När jag sedan ville sub 40 igen upptäckte jag att det var "lätt" om jag tävlade ofta.Tror det är lättare att träna hårt so
Magnus.
Du lär bättra ditt pers.
När jag var ca. 25-30 tävlade jag sällan och gjorde sub 40. Skadad ofta.
12 år. Noll löpning.
När jag sedan ville sub 40 igen upptäckte jag att det var "lätt" om jag tävlade ofta.
Tror det är lättare att träna hårt so