Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 22:01@ K-G; du är ju nestor och det kanske finns en korrelation mellan SUB 40 och antal tävlingar. Jämfört med dig är jag junior 😉 . Det kanske inte är kört för mig att pressa mina PB???
@ K-G; du är ju nestor och det kanske finns en korrelation mellan SUB 40 och antal tävlingar. Jämfört med dig är jag junior 😉 . Det kanske inte är kört för mig att pressa mina PB???
Quote from Håkan Öhling on 26 June 2011, 22:10Tävlingar innebär ju att man springer allt man kan. Det är ett bra sätt att utvecklas! Tror många som tycker det är svårt att springa sub40 tränar för mesigt...
Tävlingar innebär ju att man springer allt man kan. Det är ett bra sätt att utvecklas! Tror många som tycker det är svårt att springa sub40 tränar för mesigt...
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 22:32Magnus.
Du är nästan antik så lyssna på ett råd från en som så är:Undvik intervallträning.
Kör fartpass, dvs. jämnt tempo så länge du orkar.
Gärna direkt på jobbet.
Lägg dig på 4min/km och se hur långt du kommer.
Kommer du en mil så jubla.
Får du d
Magnus.
Du är nästan antik så lyssna på ett råd från en som så är:
Undvik intervallträning.
Kör fartpass, dvs. jämnt tempo så länge du orkar.
Gärna direkt på jobbet.
Lägg dig på 4min/km och se hur långt du kommer.
Kommer du en mil så jubla.
Får du d
Quote from Funbeat user on 26 June 2011, 22:34När jag gick på högstadiet hade skolan varje år en löptävling. Sträckan var 8 km. Det var oftast en eller två i varje årskurs som sprang under 32 minuter. 4 klasser i varje årskurs= ca 100 elever.
Så i 15-16 års åldern var det ca. 1,5 på 100 som hade kap
När jag gick på högstadiet hade skolan varje år en löptävling. Sträckan var 8 km. Det var oftast en eller två i varje årskurs som sprang under 32 minuter. 4 klasser i varje årskurs= ca 100 elever.
Så i 15-16 års åldern var det ca. 1,5 på 100 som hade kap
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 01:19Man bör nog skilja på "kan springa milen under 40 min just nu" och "har fysiskt kapacitet och förutsättningar för att, inom rimlig tid, kunna träna sig till att springa milen under 40 min". En del satsar på "fel" sport och vet inte hur bra de skulle kunna
Man bör nog skilja på "kan springa milen under 40 min just nu" och "har fysiskt kapacitet och förutsättningar för att, inom rimlig tid, kunna träna sig till att springa milen under 40 min". En del satsar på "fel" sport och vet inte hur bra de skulle kunna
Quote from Funbeat user on 12 July 2011, 10:57Finns fortfarande inget som talar för att det inte finns ett mycket stort antal vältränade människor inom andra sporter som också skulle klara sub 40.
Men eftersom 40 är en tämligen ointressant tid (i tävlingssammanhang) finns det inte någon större anled
Finns fortfarande inget som talar för att det inte finns ett mycket stort antal vältränade människor inom andra sporter som också skulle klara sub 40.
Men eftersom 40 är en tämligen ointressant tid (i tävlingssammanhang) finns det inte någon större anled