Quote from Funbeat user on 18 January 2011, 23:11Där ser man själv fick jag aldrig den förmånen förutom på tv då.
Där ser man själv fick jag aldrig den förmånen förutom på tv då.
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 00:09Jag minns att Majbäck i en intervju efter något bra resultat i löptävling fick frågan om han inte skulle satsa mer på löpning. Han menade då att det skulle krävas att han ändrade sitt träningsupplägg som var inriktat på att vara i form till skidsäsongen
Jag minns att Majbäck i en intervju efter något bra resultat i löptävling fick frågan om han inte skulle satsa mer på löpning. Han menade då att det skulle krävas att han ändrade sitt träningsupplägg som var inriktat på att vara i form till skidsäsongen
Quote from Funbeat user on 19 January 2011, 22:24Johnny. Jag tror också åkarna är lite annorlunda byggda idag tex kör dom mycket explosiv styrketräning. Det förklarar nog att skidåkarna var bättre löpare på 80-talet. Idag är det mer rå styrka inblandat i skidåkningen.
Dock så delar jag inte din uppfatt
Johnny. Jag tror också åkarna är lite annorlunda byggda idag tex kör dom mycket explosiv styrketräning. Det förklarar nog att skidåkarna var bättre löpare på 80-talet. Idag är det mer rå styrka inblandat i skidåkningen.
Dock så delar jag inte din uppfatt
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 08:09Håkan, skulle du kunna beskriva ett typiskt sådant uthållighetspass?
Håkan, skulle du kunna beskriva ett typiskt sådant uthållighetspass?
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 09:47Jag tycker också det skulle vara intressant med ålderstatisk också.
Hur många män/kvinnor klarar milen under 35 min som är under 30 år. 30-35 år ,35-40 år osv.
Ursprungsdiskussionen bör väl också skilja på män/kvinnor, 35 min för män och 38 för kvinnor
Jag tycker också det skulle vara intressant med ålderstatisk också.
Hur många män/kvinnor klarar milen under 35 min som är under 30 år. 30-35 år ,35-40 år osv.
Ursprungsdiskussionen bör väl också skilja på män/kvinnor, 35 min för män och 38 för kvinnor
Quote from Jonny Persson on 20 January 2011, 10:01Likvärdighet baserat på antal som klarar det förutsätter samma statistiska underlag. Vilket sällan är fallet mellan män/kvinnor/seniorer/veteraner.
Likvärdighet baserat på antal som klarar det förutsätter samma statistiska underlag. Vilket sällan är fallet mellan män/kvinnor/seniorer/veteraner.
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 11:08Lars.
Jag har tränat med flertalet landslagsmeriterade 400m löpare.
Det kunde se ut så att vi först maxade 5km på en extremt kuperad bana för att sedan köra 20-20 intervaller på löparbanan bra länge.
Eller 3-400m intervaller med kort vila + massa andra
Lars.
Jag har tränat med flertalet landslagsmeriterade 400m löpare.
Det kunde se ut så att vi först maxade 5km på en extremt kuperad bana för att sedan köra 20-20 intervaller på löparbanan bra länge.
Eller 3-400m intervaller med kort vila + massa andra
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 11:24Håkan>Det kan inte vara så att det blivit ett missförstånd här. Tror du inte att Johnny egentligen menade att vara skeptisk till hur många "400-meters killar" (inte de som är 400 meter långa) som klarar milen på under 35 minuter. Förvisso skrev han 45 i j
Håkan>Det kan inte vara så att det blivit ett missförstånd här. Tror du inte att Johnny egentligen menade att vara skeptisk till hur många "400-meters killar" (inte de som är 400 meter långa) som klarar milen på under 35 minuter. Förvisso skrev han 45 i j
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 12:20Jag kan tänka mig att Johnny verkligen menade 45 minuter. Vad jag har läst om amerikansk 400m-träning, skulle jag också trott att en typisk långsprinter inte skulle kunnat springa en mil särskilt fort. Men dem som tränar som Håkan beskriver borde ju ha
Jag kan tänka mig att Johnny verkligen menade 45 minuter. Vad jag har läst om amerikansk 400m-träning, skulle jag också trott att en typisk långsprinter inte skulle kunnat springa en mil särskilt fort. Men dem som tränar som Håkan beskriver borde ju ha
Quote from Funbeat user on 20 January 2011, 13:4945 minuter är ju en väldigt snäll gräns. Min spontana och ounderbyggda känsla är att de flesta manliga elitidrottare oavsett sport borde klara det.
45 minuter är ju en väldigt snäll gräns. Min spontana och ounderbyggda känsla är att de flesta manliga elitidrottare oavsett sport borde klara det.