Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 07:17För ett större antal år sedan såg jag Torgny Mogren göra slarvsylta av motståndet på sin sträcka i S:t Olofsstafetten. Motståndet var vad jag minns mycket goda norska löpare och sträckan var 15 km med konstant stigning. Alla som såg Mogrens uppvisning ins
För ett större antal år sedan såg jag Torgny Mogren göra slarvsylta av motståndet på sin sträcka i S:t Olofsstafetten. Motståndet var vad jag minns mycket goda norska löpare och sträckan var 15 km med konstant stigning. Alla som såg Mogrens uppvisning ins
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 08:21Det har ju nämts att ifall man ska ha med riktiga eliten i längd att göra ska man klara milen på 32 minuter eller bättre. Jag tror det är rätt så sant och att åtm landslagsherrarna klarar det. Sätter man gränsen vid 35 minuter tror jag större delen av den
Det har ju nämts att ifall man ska ha med riktiga eliten i längd att göra ska man klara milen på 32 minuter eller bättre. Jag tror det är rätt så sant och att åtm landslagsherrarna klarar det. Sätter man gränsen vid 35 minuter tror jag större delen av den
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 12:07Det är väl ingen chock direkt. Skidåkning och löpning är ju inte så fruktansvärt långt ifrån varandra. Personligen upplevde jag att en vinter med mycket klassisk stil och Vasalopp gav ett bra klipp i frånskjutet och rejäl steglängd när jag började springa
Det är väl ingen chock direkt. Skidåkning och löpning är ju inte så fruktansvärt långt ifrån varandra. Personligen upplevde jag att en vinter med mycket klassisk stil och Vasalopp gav ett bra klipp i frånskjutet och rejäl steglängd när jag började springa
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 12:14Vilket för tankarna till träning. Är det kanske bättre att bara träna säg 50% löpning, och resten någon annan snäll konditionsidrott som skiåkning eller cykling. De sistnämnda borde man kunna komma upp i fler timmar med mindre risk för (löp-)skador.. Och
Vilket för tankarna till träning. Är det kanske bättre att bara träna säg 50% löpning, och resten någon annan snäll konditionsidrott som skiåkning eller cykling. De sistnämnda borde man kunna komma upp i fler timmar med mindre risk för (löp-)skador.. Och
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 12:20Magnus: Jag har läst om en del skadebenägna elitlöpare som har en hel del areob korsträning utöver löpningen. Kanske inte 50%, men en rejäl dos i alla fall. Kommer tyvärr inte ihåg några exakta referenser.
Magnus: Jag har läst om en del skadebenägna elitlöpare som har en hel del areob korsträning utöver löpningen. Kanske inte 50%, men en rejäl dos i alla fall. Kommer tyvärr inte ihåg några exakta referenser.
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 12:55Ja, Cyklister är snälla.
Ja, Cyklister är snälla.
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 12:56Tränaren jag lyssnade på som jag reffade till någon annastans, någon som vet vad han heter? Han pratade en stund på Lidingöloppet Tour i Linköping iaf i höstas. Höll till på Campus Norrköping om jag fattade rätt.
Han talade iaf väldigt mkt om alternativfo
Tränaren jag lyssnade på som jag reffade till någon annastans, någon som vet vad han heter? Han pratade en stund på Lidingöloppet Tour i Linköping iaf i höstas. Höll till på Campus Norrköping om jag fattade rätt.
Han talade iaf väldigt mkt om alternativfo
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 13:40Lingling: tror det bör ha varit Peter Holgersson, kan det stämma?
Lingling: tror det bör ha varit Peter Holgersson, kan det stämma?
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 14:48Hej kul att lägga sig i den här diskussionen då. Har ingen aning om hur många som klarar sub 35 på milen men om statistiken stämmer att 5 kvinnor i hela Sveriges löpelit fixar det då blir jag nästan rädd. Vad pysslar de med. De är ju löpare och borde spri
Hej kul att lägga sig i den här diskussionen då. Har ingen aning om hur många som klarar sub 35 på milen men om statistiken stämmer att 5 kvinnor i hela Sveriges löpelit fixar det då blir jag nästan rädd. Vad pysslar de med. De är ju löpare och borde spri
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 14:51Fast, Camilla, du är ju ganska bra i triathlon. 😀 Men hur många kvinnliga triatleter (triatlissor?) känner du som gör under 35, fler än 15?
Fast, Camilla, du är ju ganska bra i triathlon. 😀 Men hur många kvinnliga triatleter (triatlissor?) känner du som gör under 35, fler än 15?