Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 17:50LingLing: För tekniskt basår och högskoleingenjörerna mest tror jag. Men mattelärarna byter lite kurser med varandra ibland, så kanske linjär algebra också.
http://www.peterholgersson.se/
http://www.liu.se/elitidrott/petho/matematik.html?select=meny6
LingLing: För tekniskt basår och högskoleingenjörerna mest tror jag. Men mattelärarna byter lite kurser med varandra ibland, så kanske linjär algebra också.
Fotograf Peter Holgersson – prisbelönt yrkesfotograf från Norrköping
http://www.liu.se/elitidrott/petho/matematik.html?select=meny6
Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 20:15frågar man killar/män i allmänhet så har ju alla gjort SUB 35 i lumpen. Gärna i terrängbana oxå:-))
men det var kanske bättre förr?? 🙂
frågar man killar/män i allmänhet så har ju alla gjort SUB 35 i lumpen. Gärna i terrängbana oxå:-))
men det var kanske bättre förr?? 🙂
Quote from Funbeat user on 15 January 2011, 21:04OK, tack!
OK, tack!
Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 11:59Jag gjorde 40 blankt i terräng i lumpen. Före mig var två herrar som tävlade aktivt i marathon resp skidorientering som var ett par minuter snabbare och en kille till som var i mål ca tio sekunder före mig. Det här var en grupp på ett femtiotal ganska väl
Jag gjorde 40 blankt i terräng i lumpen. Före mig var två herrar som tävlade aktivt i marathon resp skidorientering som var ett par minuter snabbare och en kille till som var i mål ca tio sekunder före mig. Det här var en grupp på ett femtiotal ganska väl
Quote from ellen olsson on 16 January 2011, 18:39Ingen gjorde under 35 minuter på det flacka miltestet vi gjorde i lumpen och då var det ändå två elitorienterare med.
Ingen gjorde under 35 minuter på det flacka miltestet vi gjorde i lumpen och då var det ändå två elitorienterare med.
Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 18:44Då var nog inte de två orienterarna särskilt elitmässiga. Alternativt besatt de löpsteg som var extremt ogynnsamma för slätlöpning. Nej förresten, är man "elitorienterare" så ska man fanimig göra under 35 min på en flack mil. Annars är man inte elit. Elle
Då var nog inte de två orienterarna särskilt elitmässiga. Alternativt besatt de löpsteg som var extremt ogynnsamma för slätlöpning. Nej förresten, är man "elitorienterare" så ska man fanimig göra under 35 min på en flack mil. Annars är man inte elit. Elle
Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 18:59Jag är lite inne på Lars tankar, gör man inte ett slätlopp på 35 min är man knappast elitorienterare? Men strax under, kanske.
Jag är lite inne på Lars tankar, gör man inte ett slätlopp på 35 min är man knappast elitorienterare? Men strax under, kanske.
Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 19:57När man gör lumpen lär man vara 18-19 år. Hur många har hunnit nå till absoluta elitens prestandanivåer redan i så unga år? Nog kan man väl vara elit för sin ålder, utan att nödvändigtvis matcha 5-10 år äldre elitorienterare?
När man gör lumpen lär man vara 18-19 år. Hur många har hunnit nå till absoluta elitens prestandanivåer redan i så unga år? Nog kan man väl vara elit för sin ålder, utan att nödvändigtvis matcha 5-10 år äldre elitorienterare?
Quote from Funbeat user on 16 January 2011, 20:08Av de 100 bästa orienterarna i Sverige gör antagligen 70-80 milen på 35 minuter. Utöver dessa finns det ännu fler som gör milen på 35 min, men som inte är så duktiga på orientering, så att säga att minst 100 orienterare gör milen på 35 min är nog ingen öv
Av de 100 bästa orienterarna i Sverige gör antagligen 70-80 milen på 35 minuter. Utöver dessa finns det ännu fler som gör milen på 35 min, men som inte är så duktiga på orientering, så att säga att minst 100 orienterare gör milen på 35 min är nog ingen öv
Quote from Funbeat user on 17 January 2011, 09:3235 minuter är ändå en rätt generös gräns. Det är snabbt förstås, men även många som inte är elittränade löpare har chansen att nå den. Dvs personer som har bra träningsbakgrund från andra idrotter fixar det om de har fallenhet för löpning. Skidåkare, orie
35 minuter är ändå en rätt generös gräns. Det är snabbt förstås, men även många som inte är elittränade löpare har chansen att nå den. Dvs personer som har bra träningsbakgrund från andra idrotter fixar det om de har fallenhet för löpning. Skidåkare, orie