Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 12:58Christer, det gör ju jätteont!
Speciellt om man bara har löparskor, byxor o linne på sig..
Christer, det gör ju jätteont!
Speciellt om man bara har löparskor, byxor o linne på sig..
Quote from Jonny Persson on 18 October 2012, 13:09Jag ska försöka hinna ta och rita upp hur jag menar och varför det fungerar bra att beräkna som jag gör. I alla fall, i mitt tycke, tillräckligt bra. Och slakmotor kommer inte att försvinna när man räknar som jag gör.
För övrigt blir jag riktigt sugen på
Jag ska försöka hinna ta och rita upp hur jag menar och varför det fungerar bra att beräkna som jag gör. I alla fall, i mitt tycke, tillräckligt bra. Och slakmotor kommer inte att försvinna när man räknar som jag gör.
För övrigt blir jag riktigt sugen på
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 13:23Som jag ser det är inte det viktiga att filtrera bort SMÅ förändringar utan SNABBA förändringar i längdled. Den s.k hysteres (borde inte tröskel vara ett bättre namn) metoden tar vad jag förstår inte bort snabba stora transienter som kan uppkomma pga mätf
Som jag ser det är inte det viktiga att filtrera bort SMÅ förändringar utan SNABBA förändringar i längdled. Den s.k hysteres (borde inte tröskel vara ett bättre namn) metoden tar vad jag förstår inte bort snabba stora transienter som kan uppkomma pga mätf
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 13:27En förening kan köpa in detta för bråkdelen av vad en gps-klocka kostar. Laserscanningen är givetvis redan gjord.
En förening kan köpa in detta för bråkdelen av vad en gps-klocka kostar. Laserscanningen är givetvis redan gjord.
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 13:27Å andra sidan, eftersom ingen klocka på marknaden ger en tillförlitlig position på kartan så kommer ju all höjdmätning som bygger på positionering att bli helt åt h-e i alla fall... Så de omtalade gruskornen kan lika gärna bestå i den fyra meter höga kull
Å andra sidan, eftersom ingen klocka på marknaden ger en tillförlitlig position på kartan så kommer ju all höjdmätning som bygger på positionering att bli helt åt h-e i alla fall... Så de omtalade gruskornen kan lika gärna bestå i den fyra meter höga kull
Quote from Jonny Persson on 18 October 2012, 13:40Tröskel är ett bättre valt ord! Min metod funkar inte med en massa transienter utan har man ett dåligt mätverktyg så blir det dåligt resultat med det och då skulle man behöva filtrera data. Jag är van vid min höjdmätare och den brukar inte fladdra men det
Tröskel är ett bättre valt ord! Min metod funkar inte med en massa transienter utan har man ett dåligt mätverktyg så blir det dåligt resultat med det och då skulle man behöva filtrera data. Jag är van vid min höjdmätare och den brukar inte fladdra men det
Quote from Jonny Persson on 18 October 2012, 20:46Jag kunde inte hålla mig från att skriva ett litet dataprogram som räknar ut antalet höjdmeter baserat på höjddata från polars data med barometrisk höjdmätning. Den mätaren fladdrar faktiskt väldigt lite och inga konstiga transienter någonstans.
För att
Jag kunde inte hålla mig från att skriva ett litet dataprogram som räknar ut antalet höjdmeter baserat på höjddata från polars data med barometrisk höjdmätning. Den mätaren fladdrar faktiskt väldigt lite och inga konstiga transienter någonstans.
För att
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 18:13@joakim ett kanske större problem är broar och identifiera om du springer på dem eller inte.
@joakim ett kanske större problem är broar och identifiera om du springer på dem eller inte.
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 02:37Sant. Jag springer ofta i vattnet enligt min GPS. Spelar kanske mindre roll när man springer på en strandstig, men blir förstås åt helskotta fel när man springer över Årstabron...
Sant. Jag springer ofta i vattnet enligt min GPS. Spelar kanske mindre roll när man springer på en strandstig, men blir förstås åt helskotta fel när man springer över Årstabron...
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 07:41Jag tycker min höjdkurva efter simning utomhus ser rolig ut. Jag kan ha ett 30-tal höjdmetrar på ett par km simning. Det tycker jag är starkt gjort! 🙂
Jag tycker min höjdkurva efter simning utomhus ser rolig ut. Jag kan ha ett 30-tal höjdmetrar på ett par km simning. Det tycker jag är starkt gjort! 🙂