Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur man knyter en sko.
You need to log in to create posts and topics.

Gubbar kan som bekant inte knyta rosetter, flugor & slipsar ... och om det heter kärringknut måste väl en sned rosett vara en gubbrosett i logikens namn?

Lingling. Titta på youtubeklippet, det är inte långt. Den gick dessutom snabbare.

Jag har alltid knutit med två öglor i en knut. Det tog några gånger att knyta snabbknuten, men jag gillar den. Den går mycket snabbare än någonting annat.

Skönt att veta att man inte är gubbe. Det är sällan man får höra det.

Jo den där har min man kört med en del ... men just nu försöker jag lära barnen knyta skor. Sonen har avncerat upp till stl 38, och även om vissa typer fortfarande finns emd kardborre och annat börjar det bli tvunget att han lär sig knyta, och han är inte

Borde inte gubbar kunna knyta slips/fluga? De brukar ju oftare bära dessa plagg jämfört med gummorna.

& brukar be sina respektive om hjälp ... Ungefär som att påstå att kvinnor inte kan knyta soppåsar.

Mitt tips, lättknuten och bra för OL, Jogging mm
http://www.fieggen.com/shoelace/secureknot.htm

Varför skulle de inte kunna knyta soppåsar?

Slips och fluga är ju liiite mer komplicerade. Det är ju inte precis så att det finns en knut. Så jag förstår att många ber om hjälp.

Jag kunde inte knyta slips alls först, så alla mina slipsar (inte för att j

& på flugor knyter man en rosett med stor omsorg ... de flesta kan inte knyta en fluga längre, försök köpa en som _går_ att knyta, de är svåra att få tag i kan jag berätta. 99% av de som säljs är färdigknutna skulle jag påstå. Men råbandsknop är standardk

Jag kan hälsa att en fluga knyts på exakt samma sätt som en rosett (av den bra sorten, så klart).