Quote from Funbeat user on 30 January 2008, 18:10Hej Annie.
"Så det är alltså omöjligt att förbättra sina tider, om man springer 1 ggr i veckan men konditionstränar annat? "
Nej det är det inte. Det går att förbättra sig med bara ett pass i veckan. Men då måste grunden vara mycket låg, dvs du har en s
Hej Annie.
"Så det är alltså omöjligt att förbättra sina tider, om man springer 1 ggr i veckan men konditionstränar annat? "
Nej det är det inte. Det går att förbättra sig med bara ett pass i veckan. Men då måste grunden vara mycket låg, dvs du har en s
Quote from Håkan Öhling on 30 January 2008, 18:19Annie, du kan visst bli mycket bättre på att springa med ett löppass per vecka. Lyssna inte på alla dessa experter. Om du tycker det är roligt att träna annat så gör det! Då får du konditionen och med ett löppass i veckan kan du säkert springa på 22-23 mi
Annie, du kan visst bli mycket bättre på att springa med ett löppass per vecka. Lyssna inte på alla dessa experter. Om du tycker det är roligt att träna annat så gör det! Då får du konditionen och med ett löppass i veckan kan du säkert springa på 22-23 mi
Quote from mårten jansson on 30 January 2008, 18:32*fniss* Jag är Absolut ingen expert vad gäller löpning! Ville bara förtydliga det Daniel sa 🙂
*fniss* Jag är Absolut ingen expert vad gäller löpning! Ville bara förtydliga det Daniel sa 🙂
Quote from Funbeat user on 30 January 2008, 18:39oj, fel tråd, kan man radera sitt inlägg?
oj, fel tråd, kan man radera sitt inlägg?
Quote from Urban Nilsson on 30 January 2008, 20:48Jag ska förtydliga mig för Torbjörns skull:
3x30 är inget jag hittat på, det finns med som grundregel i nästan all informationsbaserad skrift om löpning sedan 60-talet.
Dock vill jag tillägga att jag tror att det även gäller generell konditionsträning.
Jag ska förtydliga mig för Torbjörns skull:
3x30 är inget jag hittat på, det finns med som grundregel i nästan all informationsbaserad skrift om löpning sedan 60-talet.
Dock vill jag tillägga att jag tror att det även gäller generell konditionsträning.
Quote from Funbeat user on 30 January 2008, 21:34"Är det orrealistiskt om man har varit i princip helt otränat och nu bara hållit igång regelbundet i 3 månader?"
Känns fel att en som precis börjat träna sedan 3 månader och vill starta med löpning också skall börja med 3 pass i veckan, förutom spinning o
"Är det orrealistiskt om man har varit i princip helt otränat och nu bara hållit igång regelbundet i 3 månader?"
Känns fel att en som precis börjat träna sedan 3 månader och vill starta med löpning också skall börja med 3 pass i veckan, förutom spinning o
Quote from Funbeat user on 30 January 2008, 21:40Hejsan!
Jag har sprungit Vårruset två ggr innan, ska springa för tredje året i rad nu 🙂
Det är inga problem att klara att springa under 25 minuter, även om man är otränad.
Det var jag men jag sprang på 24,47 och det var jobbigt men jag klarade det.
Var
Hejsan!
Jag har sprungit Vårruset två ggr innan, ska springa för tredje året i rad nu 🙂
Det är inga problem att klara att springa under 25 minuter, även om man är otränad.
Det var jag men jag sprang på 24,47 och det var jobbigt men jag klarade det.
Var
Quote from Elias Engqvist on 30 January 2008, 21:41Lars, du kanske tycker det känns fel men det är det inte - däremot ska man ta det väldigt lugnt de 3 gångerna per vecka. Man börjar i princip med 20-minuters-promenader med korta löp-inslag som så småningom övergår till lugna löppass med promenad-inslag.
Lars, du kanske tycker det känns fel men det är det inte - däremot ska man ta det väldigt lugnt de 3 gångerna per vecka. Man börjar i princip med 20-minuters-promenader med korta löp-inslag som så småningom övergår till lugna löppass med promenad-inslag.
Quote from Funbeat user on 30 January 2008, 21:48Kollade min träningsdagbok: jag hade löptränat i ganska exakt tre månader innan jag sprang mitt första millopp (63:27). Då började jag från 0 med minutjoggblandade promenader. Tränade 2 till 3 pass i veckan, blandat kvalité och distanspass. Hade jag träna
Kollade min träningsdagbok: jag hade löptränat i ganska exakt tre månader innan jag sprang mitt första millopp (63:27). Då började jag från 0 med minutjoggblandade promenader. Tränade 2 till 3 pass i veckan, blandat kvalité och distanspass. Hade jag träna
Quote from Funbeat user on 30 January 2008, 22:10"Springer man 5 km på 25 minuter, dvs. femminuterstempo, som "otränad" tycker jag man är så pass begåvad att man skall satsa på löpningen "
Ja f-n! 5-minuterstempo har jag som mål efter långt kämpande med både distans och kvalitet. Hur olika det kan vara
"Springer man 5 km på 25 minuter, dvs. femminuterstempo, som "otränad" tycker jag man är så pass begåvad att man skall satsa på löpningen "
Ja f-n! 5-minuterstempo har jag som mål efter långt kämpande med både distans och kvalitet. Hur olika det kan vara