Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur man laddar upp?
You need to log in to create posts and topics.

Jag hade aldrig sprungit i hela mitt liv v.12 förra året och 11 veckor senare sprang jag Vårruset och även om tiden kanske inte imponerar (32:49) så var det väldigt bra för att vara mig. Första månaden sprang jag bara 1 gång i veckan, så jag hann bara med

Lady, ingen som orkar 3 timmars löpning på löpband är usel...de är vinnare, enligt mig.

R E S P E K T!!! (hv)

Tack Sylvia, du är snäll du (L)

Jag önskar förståss ibland att jag vore lika snabb som ni men det blir jag nog aldrig, det verkar inte passa mina ben... Alla kanske inte kan bli snabba?

Nä Lady, jag är också långsam...... men det är ju kul att springa för det 😀 Men jag håller med Sylvia, du har ju en massa mental styrka som jag är såååååå avis på, keep up the good work!!

Men det är väl i mångt och mycket en träningssak. Man blir bäst på det man gör mest av. Visst har man mer talang för det ena eller det andra, men jag tycker det märks ganska tydligt hur träningen spelar in. Kroppen är ju fantastiskt och anpassar sig efter

Så snälla ni är, men jag tycker det krävs otroligt mycket mer mental styrka för att orka hålla ett hårt tempo (för mig är det som snabbast 6:00min/km i som mest 1 000 meter) och då tänker jag att ni som springer så där snabbt som standard måste ha järnvil

"Det är inga problem att klara att springa under 25 minuter, även om man är otränad"

Jag löptränar ganska regelbundet och har gjort det i några år men har svårt att ligga på 5.00 tempo i 5 km... Är kanske ovanligt långsam å talanglös 🙁 😉

Jag tror som Pontus att det är svårt att säga vilken tid som är realistisk utan att veta vad utgångsläget är. Alla har olika grundförutsättningar i Vo2max, längd, vikt, fysisk och psykisk uthållighet osv.

Sedan får man inte glömma att just Vårruset oftast inte är exakt 5 km. De flesta loppen är kortare och det som nämns ovan (Göteborg) tror jag är det kortaste (4.6 km). Om man springer 4.6 km på 25 minuter så motsvarar det 5:26-tempo. Stor skillnad mot att

Räcker det inte med att vara först?