Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur mycket modd står ni ut med?
You need to log in to create posts and topics.

Nja Sylvia, All träning är bättre än ingen träning men viss träning är bättre än annan. Och löpband kanske inte är så kul och man tränar inte småmusklerna i fötterna lika bra som ute men intervallträning i 10cm snömodd tränar inte det man vill träna med i

"Distanspass kan funka utomhus dock!"

Sa jag inte det då? Jag är inne i ett distansblock för tillfället, så jag gråter inte blod över modden. Faktiskt.

I en annan tråd, ang underlaget just nu, deklarerade jag att fartpass av olika slag kräver löpband. F

Jag kanske glömt det - jag reagerade bara på uttrycket "All träning är bra träning." - det stämmer ju inte riktigt - men jag förstår vad du menar och vi är säkert överens...

Hur mycket som helst. De senaste passen har avklarats på snöstig i snö, och djupsnö. Än roligare vore det om man kunde dra på lite i snorsnön (skadad).

Jag gör också tummen ned för modden i Stockholm. Snöröjningen verkar helt ha upphört. När det var fin snö med bra fäste, då plogades det så att det blev alldeles halt. Nu när det är 7-10 cm modd på trottoarer och gång/cykelvägar som gör att fötterna bara

Jag var ute och sprang en vända på nu på morgonen och det var betydligt mkt bättre fäste än vad det var i måndagskväll. Snön som lagt sig under natten tillsammans med kylan skapar ett OK underlag. Så det kanske får bli morgonlöpning tills det töar bort...

Ganska bra snöröjning i Färjestaden. Men då det är modd så har jag oroat mig för sträckningar och andra skador eftersom jag egentligen ligger i progression i distans. Så denna distansökning har jag fått lägga på is 😉 så länge.

Christer, vi är säkert överens på det stora hela, även om jag ff tycker att all träning är bra träningen. Tränar jag inte fart idag pga att det är moddigt ute, tränar jag andra system i kroppen. Och det är ju bra. 🙂

Tror rätt många av de som använder hjälpmedel att ta sig fram skulle jubla om saltning förbjöds.

Använder ju själv kryckor understundom.

Annars håller jag med dem som tycker att man skall utnyttja tillfället:
Löpning i snömodd stärker ett flertal muskle

K-G, detta är en gnälltråd och då får man gnälla.

Jag hatar också saltet! Brun blöt saltsnömodd är som att springa i hal skit :@