Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur mycket modd står ni ut med?
You need to log in to create posts and topics.

Där kom den 🙂

Vi är i Göteborg!

Modd är skit! Punkt! Ingen i detta forumet skulle nog välja en moddig stadsväg framför en skogsväg i vårsol, eller? 🙂
Jag har sprungit min del av moddiga, hala, saltade och slaskiga vägar denna vintern känner jag. Många säger att det ger bra träning för

> Ingen i detta forumet skulle nog välja en moddig stadsväg framför en skogsväg i vårsol, eller? 🙂

Tjäl-lossning. Inte heller nån favorit...

Ord kan inte beskriva min gränslösa avsky mot modd. Tyvärr svarar modd ganska dåligt på ilska och hot.

Normalt några dagar då och då med snö + modd i tätorter.
Sedan veckor med snålblåst och regn.

Mer vinter och sommar. 😉

Sitter och njuter av ett fantastiskt vitt landskap. (t+)
Inget salt, ingen sand förutom i backen upp till 45:an.
Några vill ha detta.

Jag var ute igår kväll. Börjar bli riktigt förbannad på all snö och slask. Men än så länge springer jag framåt och då får man väl träna.

Löpning i snömodd är som löpning i sand. Fötterna sjunker ner och man får dåligt fäste. Grymt bra träning!

Nej, löpning i modd är inte som löpning i sand. Under modden döljer sig förädisk svallis som det förbenade saltet (all äckelmodds moder) inte biter på. Där ligger isen, knögglig och hemsk, och bara väntar på att få stuka till din fot eller fälla dig helt.

Mackan: Lufsa fram i 5 min/km i snömodd, hmm, där har jag en bit kvar. Låter nästan som ett snabbpass för mig i det underlaget! 😉