Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 08:37Modd är bättre än halka.
Kyla och fäste är bättre än modd.
Barmark är bättre än snö med fäste.
Modd är bättre än halka.
Kyla och fäste är bättre än modd.
Barmark är bättre än snö med fäste.
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 08:40Menar inte att vara tråkig och tänka positivt i en gnälltråd men...
Att pulsa/slafsa omkring i snö/modd höjer ju bara träningseffekten. "Core-musklerna" får jobba mer då det gäller att hålla balansen och fotlederna stärks fint!
Tänk vad underbart och lät
Menar inte att vara tråkig och tänka positivt i en gnälltråd men...
Att pulsa/slafsa omkring i snö/modd höjer ju bara träningseffekten. "Core-musklerna" får jobba mer då det gäller att hålla balansen och fotlederna stärks fint!
Tänk vad underbart och lät
Quote from Fredric Lagerström on 20 January 2010, 08:46Jag ogillar den här känslan i modden att foten glider bakåt just som
man lyfter hälen. Har inte sprungit en meter sedan nyår.
Skidor för hela slanten för mej nu.
Jag ogillar den här känslan i modden att foten glider bakåt just som
man lyfter hälen. Har inte sprungit en meter sedan nyår.
Skidor för hela slanten för mej nu.
Quote from Magnus Gelang on 20 January 2010, 08:55För mig som är nybörjare på jogging så är modden inte rolig. Det blir så pass mycket tyngre att jag inte orkar lika bra och då blir det inte roligt,,,lätt att man ger upp då 🙁
Jag ska ut ikväll, ska ta en sväng inne i Örebro. Igår var jag i Örebro för
För mig som är nybörjare på jogging så är modden inte rolig. Det blir så pass mycket tyngre att jag inte orkar lika bra och då blir det inte roligt,,,lätt att man ger upp då 🙁
Jag ska ut ikväll, ska ta en sväng inne i Örebro. Igår var jag i Örebro för
Quote from Jonny Persson on 20 January 2010, 08:57Fredrik L:
Det är en herrans skillnad på att springa i snö och att springa i modd.Modd gör att det tjyvsläpper hela tiden medan att träna i snö bara gör att det går lite tyngre. Steget blir däremot förutsägbart.
Sen är det så att lufsar man fram i 5 mi
Fredrik L:
Det är en herrans skillnad på att springa i snö och att springa i modd.
Modd gör att det tjyvsläpper hela tiden medan att träna i snö bara gör att det går lite tyngre. Steget blir däremot förutsägbart.
Sen är det så att lufsar man fram i 5 mi
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 09:20Håller med Marcus "Mackan".
Snö - helt ok, lite tyngre, men kul.
Modd - förrädiskt, skitigt, totalt oanvändbart.(Även om jag mest lufsar runt i 5min-tempo 🙂 )
Håller med Marcus "Mackan".
Snö - helt ok, lite tyngre, men kul.
Modd - förrädiskt, skitigt, totalt oanvändbart.
(Även om jag mest lufsar runt i 5min-tempo 🙂 )
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 09:25Jag står inte ut, står knappt ut med vägar i vanliga fall. Så jag springer bara där det är absolut ickesnöröjt. Absolut snöorört faktiskt. Där går det minsann att springa njuta och må bra. Det är då man är ett med naturen och underlaget och kroppen och om
Jag står inte ut, står knappt ut med vägar i vanliga fall. Så jag springer bara där det är absolut ickesnöröjt. Absolut snöorört faktiskt. Där går det minsann att springa njuta och må bra. Det är då man är ett med naturen och underlaget och kroppen och om
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 09:45@ Fredrik: Det finns några saker du bör tänka på innan du går in och kapar en gnälltråd på det där äckligt positiva sättet.
-Liver är grymt, sa bonden.
-Grymt grymt, sa grisen.-Jultomten är ändå bara bluff, man går upp av julmaten och kålsallad är äckl
@ Fredrik: Det finns några saker du bör tänka på innan du går in och kapar en gnälltråd på det där äckligt positiva sättet.
-Liver är grymt, sa bonden.
-Grymt grymt, sa grisen.
-Jultomten är ändå bara bluff, man går upp av julmaten och kålsallad är äckl
Quote from Fredric Lagerström on 20 January 2010, 09:50Till er "moddlovers" kan jag rekomendera löpning längs Exportgatan-Importgatan i Göteborg. Ca 6 cm nu helt svart modd på trottoarena.
Till er "moddlovers" kan jag rekomendera löpning längs Exportgatan-Importgatan i Göteborg. Ca 6 cm nu helt svart modd på trottoarena.
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 10:13De kallar oss modds?
De kallar oss modds?