Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur mycket modd står ni ut med?
You need to log in to create posts and topics.

För mig fungerar en ´jävlig period´ bra. Sen tycker jag inte det är så ´jävligt´med modd 🙂 .. Det finns värre saker och folk är bortskämda här. Sverige har bra träningsförhållanden... Men det är en annan sak om man bara cyklar...

> Ingen i detta forumet skulle nog välja en moddig stadsväg framför en skogsväg i vårsol, eller? 🙂

Joooo! För just när vårsolen börjar lysa och snön smälter bort kommer det absolut värsta jag vet - LERA! Bottenlös j***a lera i hagen som min häst förvän

Vare sig 5min/km känns som att "lufsa" eller som tävlingstempo, så är det väl där någonstans gränsen går för hur fort man kan springa under moddförhållanden.

Jag föreslår en tävling.
Var hittar vi värsta löpunderlaget just nu?

-min kandidat:
Början av

He he...
Trodde detta (funbeat) var ett ställe för att öka motivationen och glädjen i träningen...

...och så får man höra att man lufsar när man i själva verket springer efter bästa förmåga... tackar o bockar! (#)

Självklart föredrar även jag en torr oc

"Självklart föredrar även jag en torr och vacker stig framför en moddig sidosluttande trottoar, men det går faktiskt att tänka positivt i alla lägen, det var min poäng!"

Precis min inställning också! Dessutom vänjer man sig. I början var jag som Bambi på

Det känns lite kul att de som lufsar runt i 5 min/km dessutom gör det i snömodd.
Frågan är bara hur långt?;)

Själv brukar jag så här vintertid lufsa runt i 6-7 minuters tempo tämligen obrydd och ser mer tidsåtgången som kvalité och inte hur snabbt jag ta

Var ute en mil i 5-10 cm fin snö alldeles nyss som varken var gul eller brun. Med risk för att göda FB:s senaste heliga kossa & ösa vatten på vissas kvarnar så kanske det är bra för - hrrrmm - bå... bå... -bålstabiliteten???

(lol)

Här i Västerås är trottoarerna i centrum snöfria (markvärme). Ni är välkomna hit. (H)

Dessutom är de riktigt bra på att röja huvudcykellederna. Direkt nu när det blev lite varmare var de ute och plogade bort modden utanför oss.

Cyklade innan vi flyttad

Manne, Mackan är ju inte Bekele men han är å andra sidan ingen dålig löpare och ingen löpare jag jämför mina km-tider med 🙂

Som rätt nyinflyttad Mas så blir man förvånad hur bra snöröjningen är uppe i nästan Norrland. Då jag är nere i 08 och jobbar så

Jag tog 5 min/km som ett exempel på en fart när det går bra att flyta fram utan någon markant värre ansträngning än barmark. Så då lufsar jag gärna fram i den farten även i snömodd. Upptäckte för några år sen när jag hade tvingats till uppehåll och sen st