Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur mycket snittar ni?
You need to log in to create posts and topics.

Bra fart! Det måste väl bli drygt 2 mil och ungefär 40 minuter per sträcka och då är man väl glad för en dusch på jobbet? Jag hade inte det så jag fick alltid hålla igen lite på slutet och vädra jackan så att man inte blev för svettig =)

Vad har du för c

Nu har jag lyckats hålla 24,9 på en 83 kilometers-tur! 😀 (t+)

Då har du höjt dig rejält. För en månad sen kunde du inte komma över 24,5 hur du än gjorde.....

Kul, Maria. Tänk, nästa år, om du fortsätter så målmedvetet, blir ännu bättre! Det går bara uppåt (nu när du har parkerat din vackra, söta hybrid).

Tack Andrew & Daniel! 🙂

(Hybriden är iofs inte parkerad, den cykel-orienterar en gång i veckan.)

Lite av hastighetsökningen tror jag beror på att det inte känns lika vingligt längre, o jag börjar få koll på det där med bromsar o växlar. O så törs jag ligga på rulle ibland. Men ner i bocken i nerförsbackarna får vänta.

Tja, ned i bocken i nedförsbacken kommer inte att höja ditt snitt märkbart, om inte du åker i kilometer långa backar.

Jag märker att det tar tid. Man får jobba med olika tekniker. Det där med intervaller, ... det kommer man inte förbi om man vill få upp

Satsa på att optimera sittpositionen, det kan ge ganska mycket i början! Sadeln och styret ska vara rätt inställt och även klossarna till skorna osv. Kuta med ryggen lite och ned i bocken så ofta som möjligt och dra ihop armbågarna och tänk på att ha ett

Jag sitter väldigt bra på cykeln. 🙂

Mina tipps för att få upp snitthastigheten:

Försök att ligga på en så jämn belastning som möljigt. I praktiken innebär detta att man tar det ganska lugnt uppför, medan det känns som att man kör hårt på platten och utför. Rulla aldrig om inte trafiksituat