Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 09:19Peder: Tala för dig själv!!! *sura lite* Det är väldigt individuellt hur snabbt man cyklar, beror ju helt på hur tränad man är. En äkta nybörjare kanske faktiskt inte trampar runt i mer än 20, det beror ju helt på vilka förutsättningar man har.
Peder: Tala för dig själv!!! *sura lite* Det är väldigt individuellt hur snabbt man cyklar, beror ju helt på hur tränad man är. En äkta nybörjare kanske faktiskt inte trampar runt i mer än 20, det beror ju helt på vilka förutsättningar man har.
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 09:32ha ha....här kommer en äkta nybörjare. Jag började cykla den 10 maj för att gå ner i vikt. Är 46 år och cyklar på en 6 år gammal citybike på 17-18 kg från biltema. Jag har 24 växlar med 42 som största klinga (börjar bli för litet). Cyklar 3 x 30km i vecka
ha ha....här kommer en äkta nybörjare. Jag började cykla den 10 maj för att gå ner i vikt. Är 46 år och cyklar på en 6 år gammal citybike på 17-18 kg från biltema. Jag har 24 växlar med 42 som största klinga (börjar bli för litet). Cyklar 3 x 30km i vecka
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 10:10Längre pass i flera timmar brukar hamna på 23 km/h. Kortare pass runt 40 min har jag pressat upp det till 27 km/h - wohooo! (H)
Längre pass i flera timmar brukar hamna på 23 km/h. Kortare pass runt 40 min har jag pressat upp det till 27 km/h - wohooo! (H)
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 10:11I de motionslopp jag kört i år, så har jag haft ett snitt på mellan 28-31km/h. När jag är ute på träningsrundor, men även vid min dagliga cykling, så försöker jag alltid hålla runt 30-33 på plana sträckor iallafall.
Sen spelar ju sträckans längd och fr
I de motionslopp jag kört i år, så har jag haft ett snitt på mellan 28-31km/h. När jag är ute på träningsrundor, men även vid min dagliga cykling, så försöker jag alltid hålla runt 30-33 på plana sträckor iallafall.
Sen spelar ju sträckans längd och fr
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 10:13Bah, hehe nää vill inte gå ner i vikt för cyklingens skull, har vägt 68 som lägst och då var jag ganska spinkig, finns det inga krampiga cyklister? =) Vill gå upp till 75-80kg, det borde väl inte påverka min fart negativt på kortare distanser så mycket? F
Bah, hehe nää vill inte gå ner i vikt för cyklingens skull, har vägt 68 som lägst och då var jag ganska spinkig, finns det inga krampiga cyklister? =) Vill gå upp till 75-80kg, det borde väl inte påverka min fart negativt på kortare distanser så mycket? F
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 10:16Det låter riktigt bra jobbat Claes, fortsätter du så kommer du garanterat att gå ner i vikt!
Det låter riktigt bra jobbat Claes, fortsätter du så kommer du garanterat att gå ner i vikt!
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 10:33Ännu en nybörjare här, köpte racer förra veckan och jag har en 32-km-slinga jag kört 2 gånger med ett snitt på dryga 20 km/h, mitt mål är att komma över 25 km/h. Det som drar ned snittet mest är att jag nästintill blir stillastående i uppförsluten, men hä
Ännu en nybörjare här, köpte racer förra veckan och jag har en 32-km-slinga jag kört 2 gånger med ett snitt på dryga 20 km/h, mitt mål är att komma över 25 km/h. Det som drar ned snittet mest är att jag nästintill blir stillastående i uppförsluten, men hä
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 10:43Träna några ggr i veckan regelbundet så kommer du efter några månader flyga upp för den där backen! =)
Ska ha som mål att kunna snitta 35km/h nästa säsong med samma cykel, så länge kroppen läker ordentligt borde det gå. Någon som har brutit benet tidigar
Träna några ggr i veckan regelbundet så kommer du efter några månader flyga upp för den där backen! =)
Ska ha som mål att kunna snitta 35km/h nästa säsong med samma cykel, så länge kroppen läker ordentligt borde det gå. Någon som har brutit benet tidigar
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 11:245-milarundan med ca 300 höjdmeter, som jag brukar köra, snittar jag på 33 km/h.
Körde en 9-milarunda med snitt på 31,5 km/h.Solokörning naturligtvis.
Målet är att öka denna snittfart.
(H)
5-milarundan med ca 300 höjdmeter, som jag brukar köra, snittar jag på 33 km/h.
Körde en 9-milarunda med snitt på 31,5 km/h.
Solokörning naturligtvis.
Målet är att öka denna snittfart.
(H)
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 11:44Maria: Jag talar för mig själv 🙂
Naturligtvis påverkas hastigheten av hur tränad man är innan även om jag är nybörjare på cykel. konstaterar också att en sådan sak som vikten verkar ha minst lika stor betydelse som när man springer vilket jag inte rikti
Maria: Jag talar för mig själv 🙂
Naturligtvis påverkas hastigheten av hur tränad man är innan även om jag är nybörjare på cykel. konstaterar också att en sådan sak som vikten verkar ha minst lika stor betydelse som när man springer vilket jag inte rikti