Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 12:00Daniel, om du vill kunna cykla fort på platten ska du inte gå ned i vikt, det är i vart fall minerfarenhet. 183 cm, om jag kommer under 68 kg brukar jag tappa tryck på platten.
Daniel, om du vill kunna cykla fort på platten ska du inte gå ned i vikt, det är i vart fall minerfarenhet. 183 cm, om jag kommer under 68 kg brukar jag tappa tryck på platten.
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 13:02Mattias, bra fart på 5-milaren! Har du tränat länge? Vad rullar du på?
Vad har du för mål att öka till?Richard, skönt att höra, jag ska nog göra lite fler pullupps i sjukhussängen ikväll, finns ju ett bra handtag ovanför sängen att hänga i. Gjorde 20x3
Mattias, bra fart på 5-milaren! Har du tränat länge? Vad rullar du på?
Vad har du för mål att öka till?
Richard, skönt att höra, jag ska nog göra lite fler pullupps i sjukhussängen ikväll, finns ju ett bra handtag ovanför sängen att hänga i. Gjorde 20x3
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 16:31Hej!
Ska i väg och förhoppningsvis köpa cykel i veckan, jag äger igen i dag.
Lycka till med träning i säng. du borde kunna få låna ex hantlar av sjukgymnast. Se till att hålla benet/foten i HÖGLÄGE = 10-15 cm över hjärtat. Hela tiden! Så du kan bli oper
Hej!
Ska i väg och förhoppningsvis köpa cykel i veckan, jag äger igen i dag.
Lycka till med träning i säng. du borde kunna få låna ex hantlar av sjukgymnast. Se till att hålla benet/foten i HÖGLÄGE = 10-15 cm över hjärtat. Hela tiden! Så du kan bli oper
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 19:15tja...jag har hittils tappat 9,9kg (skryt) så det har funkat super. Vägde 88kg på 181cm...nu 78. Dessutom har jag börjat gilla cykling igen...blir nog en ny cykel snart.
tja...jag har hittils tappat 9,9kg (skryt) så det har funkat super. Vägde 88kg på 181cm...nu 78. Dessutom har jag börjat gilla cykling igen...blir nog en ny cykel snart.
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 02:40Brukar snitta 34-35km/h på mina rundor som varierar från 5mil upp till en 15mil beronde på väder och motivation.
När jag Tempotränar så brukar jag ligga på minst 40km/h
Har en Merida scultura Evo Team- 07 Helcarbon med Sram force komponenter o vikt på 7
Brukar snitta 34-35km/h på mina rundor som varierar från 5mil upp till en 15mil beronde på väder och motivation.
När jag Tempotränar så brukar jag ligga på minst 40km/h
Har en Merida scultura Evo Team- 07 Helcarbon med Sram force komponenter o vikt på 7
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 08:03Brukar ligga på ca 27 km/h på rundor runt 60 min till 120 min. Men jag letar efter alla backar som kanske drar ner tempot
Brukar ligga på ca 27 km/h på rundor runt 60 min till 120 min. Men jag letar efter alla backar som kanske drar ner tempot
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 13:27Jag är också en relativ nybörjare. Köpte min racer i Maj förra året. Har på mina träningsrundor hemma kört på mellan 28-31km/h. Längden varierar mellan 31-55km på de vanl och så har jag några längre.
Mina vanl rundor är ganska så backiga. Har kört någon
Jag är också en relativ nybörjare. Köpte min racer i Maj förra året. Har på mina träningsrundor hemma kört på mellan 28-31km/h. Längden varierar mellan 31-55km på de vanl och så har jag några längre.
Mina vanl rundor är ganska så backiga. Har kört någon
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 13:35Intervaller, sen pacing bakom moped eller någon snabbare cyklist. Fler distanspass i lugn takt för att bygga upp också. Variera det med tempo så kommer det
Intervaller, sen pacing bakom moped eller någon snabbare cyklist. Fler distanspass i lugn takt för att bygga upp också. Variera det med tempo så kommer det
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 16:41TS Daniel: Du har högst snitt på en Fondriest i tråden. Har en sådan själv.
Brukar ligga på 26-30 km/h på rundor mellan 4-6 mil.
180 cm, 112 kg (utan cykel)
TS Daniel: Du har högst snitt på en Fondriest i tråden. Har en sådan själv.
Brukar ligga på 26-30 km/h på rundor mellan 4-6 mil.
180 cm, 112 kg (utan cykel)
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 20:48Henrik, det var fin fart du håller, speciellt med Tempocykeln. Skiljer det så mycket i hastighet pga aerodynamiken eller det kanske också beror på att du kör kortare sträckor och satsar mer på fart då?
Det låter som ett bra koncept av Andrew, gäller nog
Henrik, det var fin fart du håller, speciellt med Tempocykeln. Skiljer det så mycket i hastighet pga aerodynamiken eller det kanske också beror på att du kör kortare sträckor och satsar mer på fart då?
Det låter som ett bra koncept av Andrew, gäller nog