Quote from Funbeat user on 18 January 2008, 21:06Många kloka inlägg tycker jag som långsam amatör i löpspåret men ändå van att anta utmaningar och jobba med förbättring. Fredrikas synpunkter är, som Börje säger, en god sammanfattning av vad som gäller för förbättring över tid. Jobba med det i grunden a
Många kloka inlägg tycker jag som långsam amatör i löpspåret men ändå van att anta utmaningar och jobba med förbättring. Fredrikas synpunkter är, som Börje säger, en god sammanfattning av vad som gäller för förbättring över tid. Jobba med det i grunden a
Quote from Funbeat user on 18 January 2008, 23:14Jag kan också helt klart rekommendera Szalkais olika träningsprogram på marathon.se, de är allsidiga och har som Fredrika skriver den viktiga progressionen som man annars lätt glömmer bort när man tränar efter eget huvud. Man får också en gradvis förskjut
Jag kan också helt klart rekommendera Szalkais olika träningsprogram på marathon.se, de är allsidiga och har som Fredrika skriver den viktiga progressionen som man annars lätt glömmer bort när man tränar efter eget huvud. Man får också en gradvis förskjut
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 11:31Tränar löpning 3 ggr i veckan, vill bara i nödfall öka till 4 löppass fn
Yoga 2 ggr i veckan
Core-övningar varannan dag
Tåhäv+Balansplatta så gott som varje
Stavgång/promenerar några timmar
Ev nåt pass på motionscykeln har jag tänkt, inte blivit regelbund
Tränar löpning 3 ggr i veckan, vill bara i nödfall öka till 4 löppass fn
Yoga 2 ggr i veckan
Core-övningar varannan dag
Tåhäv+Balansplatta så gott som varje
Stavgång/promenerar några timmar
Ev nåt pass på motionscykeln har jag tänkt, inte blivit regelbund
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 11:45Min tanke Kristina, när du inte klarar min-tiderna i Fia-Lottas schema - du kanske sätter målet för högt i förhållande till din nuvarande nivå? Risken är stor att du drabbas av skador om du kör på för hårt - jag vet av egen erfarenhet 🙁
Min tanke Kristina, när du inte klarar min-tiderna i Fia-Lottas schema - du kanske sätter målet för högt i förhållande till din nuvarande nivå? Risken är stor att du drabbas av skador om du kör på för hårt - jag vet av egen erfarenhet 🙁
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 13:04Jag har nog samma problem. Jag vill springa milen snabbare, men når inte upp till hastighetskraven i Nivå 3 i Szalkais program. Jag har istället börjat mitt i programmet för att orka jogga hela tjejmilen. Och fast Anders rekommenderar att långloppen på s
Jag har nog samma problem. Jag vill springa milen snabbare, men når inte upp till hastighetskraven i Nivå 3 i Szalkais program. Jag har istället börjat mitt i programmet för att orka jogga hela tjejmilen. Och fast Anders rekommenderar att långloppen på s
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 14:55Ja mitt förslag till att titta på programmet var mer för att se själva upplägget.
Själv tränar jag nu efter ett av marathonprogrammen och jag har valt ett program som är lite för svårt för mej - i alla fall i dom snabba passen. Men jag modifierar dom tid
Ja mitt förslag till att titta på programmet var mer för att se själva upplägget.
Själv tränar jag nu efter ett av marathonprogrammen och jag har valt ett program som är lite för svårt för mej - i alla fall i dom snabba passen. Men jag modifierar dom tid
Quote from Catharina Brattlin on 19 January 2008, 14:56Kristina, jag vill också bli snabbare, men mitt mål ligger på halvmaranivå. Jag har gjort mitt eget träningsprogram och tränar 1 intervallpass (Anaerobiska Tröskelintervaller), ett distanspass på 6-10 km (beroende på om jag har en progressiv eller vilovec
Kristina, jag vill också bli snabbare, men mitt mål ligger på halvmaranivå. Jag har gjort mitt eget träningsprogram och tränar 1 intervallpass (Anaerobiska Tröskelintervaller), ett distanspass på 6-10 km (beroende på om jag har en progressiv eller vilovec
Quote from Lotta Lindström on 19 January 2008, 15:10Sylvia: Länken funkar inte, ta bort punkten som står sist
Sylvia: Länken funkar inte, ta bort punkten som står sist
Quote from Catharina Brattlin on 19 January 2008, 15:12Tack Sara! 🙂
Tack Sara! 🙂
Quote from Camilla Höög on 19 January 2008, 15:15Jag har valt Szalkais tuffaste marathonprogram och kör alltid för långsamt jämfört med programmet, så jag undrar också hur man får upp farten.Jag försöker och försöker att hålla tempot, men det går inte. Min förhoppning är att när det blir fler tekniska k
Jag har valt Szalkais tuffaste marathonprogram och kör alltid för långsamt jämfört med programmet, så jag undrar också hur man får upp farten.Jag försöker och försöker att hålla tempot, men det går inte. Min förhoppning är att när det blir fler tekniska k