Quote from Catharina Brattlin on 19 January 2008, 15:24Anders, det är därför jag har gjort mitt eget program, för det är utvecklat efter MINA förutsättningar. Jag pressar tider, hastigheter och distanser när min kropp så tillåter. Och det känns tydligt inför varje löppass, att "idag funkar nog en distans-elle
Anders, det är därför jag har gjort mitt eget program, för det är utvecklat efter MINA förutsättningar. Jag pressar tider, hastigheter och distanser när min kropp så tillåter. Och det känns tydligt inför varje löppass, att "idag funkar nog en distans-elle
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 17:07Fia-Lotta: Exact samma för mig. 😀 Fast du är nog lite duktigare än mig att springa. (t+)
Fia-Lotta: Exact samma för mig. 😀 Fast du är nog lite duktigare än mig att springa. (t+)
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 19:22Anders:
Jag är i samma situation som du, jag följer principerna i Szalkais 3-timmarsprogram men inte i samma tempo. Jag ser det inte egentligen som något problem, man får helt enkelt titta mer på beskrivningen av passet än tempoangivelsen. Om det står "lu
Anders:
Jag är i samma situation som du, jag följer principerna i Szalkais 3-timmarsprogram men inte i samma tempo. Jag ser det inte egentligen som något problem, man får helt enkelt titta mer på beskrivningen av passet än tempoangivelsen. Om det står "lu
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 19:32Kul att höra att det är fler än jag som siktar mot stjärnorna vad gäller marathonprogrammen. 🙂 Då når vi säkert trädtopparna i alla fall! 😀
Kul att höra att det är fler än jag som siktar mot stjärnorna vad gäller marathonprogrammen. 🙂 Då når vi säkert trädtopparna i alla fall! 😀
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 19:48Kristina:
Du får allt räkna med lite träningsvärk i början om du skall övergå till mer "framfotslöpning". Och det tycker jag du skall göra.
Den där löpvarianten när man är på väg att ramla framåt låter inte särskilt energibesparande. Varifrån kommer do
Kristina:
Du får allt räkna med lite träningsvärk i början om du skall övergå till mer "framfotslöpning". Och det tycker jag du skall göra.
Den där löpvarianten när man är på väg att ramla framåt låter inte särskilt energibesparande. Varifrån kommer do
Quote from Catharina Brattlin on 19 January 2008, 20:09Pontus; tack för de snälla orden :D!
Jag är nämligen som min 4-åring: KAN SJÄLV! Jag vill inte följa någon annans program, för vem ska jag skylla på om jag inte når mitt mål? Szalkai? Jag har gjort mitt eget program på ett sätt som jag tror kommer att ta
Pontus; tack för de snälla orden :D!
Jag är nämligen som min 4-åring: KAN SJÄLV! Jag vill inte följa någon annans program, för vem ska jag skylla på om jag inte når mitt mål? Szalkai? Jag har gjort mitt eget program på ett sätt som jag tror kommer att ta
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 20:34Kristina:
Då har jag lite mer att gå på, och jag håller fast vid det jag skrev tidigare.Jag får det till att du springer ca 15-20 km i veckan, och det är tyvärr i minsta laget för att klara milen på 50 minuter. Den goda nyheten är att du inte behöver ök
Kristina:
Då har jag lite mer att gå på, och jag håller fast vid det jag skrev tidigare.
Jag får det till att du springer ca 15-20 km i veckan, och det är tyvärr i minsta laget för att klara milen på 50 minuter. Den goda nyheten är att du inte behöver ök
Quote from Catharina Brattlin on 19 January 2008, 20:47Pulsering är ett viktigt ord i sådana här sammanhang, har jag lärt mig. Inför mitt förra lopp ökade jag bara på hela tiden utan några som helst "viloveckor" och det var nog bara tur att jag klarade mig undan skador. Skyller lite på nybörjarlusten ;)...Den
Pulsering är ett viktigt ord i sådana här sammanhang, har jag lärt mig. Inför mitt förra lopp ökade jag bara på hela tiden utan några som helst "viloveckor" och det var nog bara tur att jag klarade mig undan skador. Skyller lite på nybörjarlusten ;)...Den
Quote from Funbeat user on 19 January 2008, 20:57Jag tror också mycket på backintervaller och saknar dem i Szalkais program. Planerar att lägga till dem. Jag tror att det var p.ga. dem som det gick mycket bättre för mig än jag trott i halvmaran i höstas.
Jag tror också mycket på backintervaller och saknar dem i Szalkais program. Planerar att lägga till dem. Jag tror att det var p.ga. dem som det gick mycket bättre för mig än jag trott i halvmaran i höstas.
Quote from Funbeat user on 20 January 2008, 01:19OJ..Häpp sen sist har jag minskat milen med 12 minuter!!
Har ju faktiskt bara sprungit 10 Km "snabbt" en gång, på Tjejmilen..annars bara "lugnt" tempo på lsd:-)
Om ni tycker att det räknas förstås? Inomhus på löpband?
Med en dos kortison i näsa+öra? El
OJ..Häpp sen sist har jag minskat milen med 12 minuter!!
Har ju faktiskt bara sprungit 10 Km "snabbt" en gång, på Tjejmilen..annars bara "lugnt" tempo på lsd:-)
Om ni tycker att det räknas förstås? Inomhus på löpband?
Med en dos kortison i näsa+öra? El