Quote from Jonny Persson on 10 August 2012, 20:03Ja det stämmer Peter. Det är på pass planerade över två timmar jag brukar ta med mig dricka.
Ja det stämmer Peter. Det är på pass planerade över två timmar jag brukar ta med mig dricka.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 20:06Visst är det så, två timmar är ungefär gränsen i tid för mig också. Sedan beror det på vädret också. Är det inte varmt dricker jag ofta inte ens när jag kommer hem. Glömmer bort det om jag inte är törstig.
Visst är det så, två timmar är ungefär gränsen i tid för mig också. Sedan beror det på vädret också. Är det inte varmt dricker jag ofta inte ens när jag kommer hem. Glömmer bort det om jag inte är törstig.
Quote from Jonny Persson on 10 August 2012, 20:19Men för tillfället dricker jag Ardbeg och det gör jag gärna utan att ha sprungit en meter.
Men för tillfället dricker jag Ardbeg och det gör jag gärna utan att ha sprungit en meter.
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 08:18Har hastigheten betydelse för vätskeutflödet för kroppen?
En gång för länge sedan kutade jag och andra 2-timmarspass utan vattentillförsel ( såvida det ej var väl varmt ). Fort? Tja, vi höll prattempo = ca. 4:45. Således ej väldigt fort, ej heller långsa
Har hastigheten betydelse för vätskeutflödet för kroppen?
En gång för länge sedan kutade jag och andra 2-timmarspass utan vattentillförsel ( såvida det ej var väl varmt ). Fort? Tja, vi höll prattempo = ca. 4:45. Således ej väldigt fort, ej heller långsa
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 08:43Är det under två timmar dricker jag bara om det är ovanligt svettigt. En tjuga i strumpan räcker till en billig kiosk-dricka om det är långpass, annars kan man ta lite vatten på en besinmack eller lämplig bäck om sådan finnes.
Är det under två timmar dricker jag bara om det är ovanligt svettigt. En tjuga i strumpan räcker till en billig kiosk-dricka om det är långpass, annars kan man ta lite vatten på en besinmack eller lämplig bäck om sådan finnes.
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 09:15Jag tycker många har en balanserad + avslappnad syn på löpning. Både den som inte dricker och den som släpar med sig en ryggsäck med vatten. Vi är alla olika som sagt och så länge jag gör det som känns bäst för mig klassar jag mig som avslappnad i den frå
Jag tycker många har en balanserad + avslappnad syn på löpning. Både den som inte dricker och den som släpar med sig en ryggsäck med vatten. Vi är alla olika som sagt och så länge jag gör det som känns bäst för mig klassar jag mig som avslappnad i den frå
Quote from Elias Engqvist on 11 August 2012, 09:27Alla människor är olika men dom som inte tycker som jag är psykfall.
Alla människor är olika men dom som inte tycker som jag är psykfall.
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 09:46Såg ni inte 😉
Såg ni inte 😉
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 14:27Under 20km brukar jag inte behöva dricka om det inte är väldigt varmt. Kroppen är en fin maskin som gärna påtalar för mig när den vill ha vätska. Får den inte det blir den lätt grinig. Idag blev det 3 vätskestopp på långpasset (ställt ut en flaska i carpo
Under 20km brukar jag inte behöva dricka om det inte är väldigt varmt. Kroppen är en fin maskin som gärna påtalar för mig när den vill ha vätska. Får den inte det blir den lätt grinig. Idag blev det 3 vätskestopp på långpasset (ställt ut en flaska i carpo
Quote from Funbeat user on 11 August 2012, 22:56http://hjarnfysik.blogspot.se/2012/08/vattendrankta-lopare.html
http://hjarnfysik.blogspot.se/2012/08/vattendrankta-lopare.html