Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur ofta dricker ni?
You need to log in to create posts and topics.

Ja det stämmer Peter. Det är på pass planerade över två timmar jag brukar ta med mig dricka.

Visst är det så, två timmar är ungefär gränsen i tid för mig också. Sedan beror det på vädret också. Är det inte varmt dricker jag ofta inte ens när jag kommer hem. Glömmer bort det om jag inte är törstig.

Men för tillfället dricker jag Ardbeg och det gör jag gärna utan att ha sprungit en meter.

Har hastigheten betydelse för vätskeutflödet för kroppen?

En gång för länge sedan kutade jag och andra 2-timmarspass utan vattentillförsel ( såvida det ej var väl varmt ). Fort? Tja, vi höll prattempo = ca. 4:45. Således ej väldigt fort, ej heller långsa

Är det under två timmar dricker jag bara om det är ovanligt svettigt. En tjuga i strumpan räcker till en billig kiosk-dricka om det är långpass, annars kan man ta lite vatten på en besinmack eller lämplig bäck om sådan finnes.

Jag tycker många har en balanserad + avslappnad syn på löpning. Både den som inte dricker och den som släpar med sig en ryggsäck med vatten. Vi är alla olika som sagt och så länge jag gör det som känns bäst för mig klassar jag mig som avslappnad i den frå

Alla människor är olika men dom som inte tycker som jag är psykfall.

Såg ni inte 😉

Under 20km brukar jag inte behöva dricka om det inte är väldigt varmt. Kroppen är en fin maskin som gärna påtalar för mig när den vill ha vätska. Får den inte det blir den lätt grinig. Idag blev det 3 vätskestopp på långpasset (ställt ut en flaska i carpo

http://hjarnfysik.blogspot.se/2012/08/vattendrankta-lopare.html