Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 18:41Jag svettas mycket så jag måste få i mig mycket vätska på långpassen, men inte för mycket. Det gäller att hitta balansen mellan uttorkning och pissnödig. På vintern brukar det bli 2 dl per 30 minuter. På sommaren brukar det bli 2 dl per 20 minuter. Men de
Jag svettas mycket så jag måste få i mig mycket vätska på långpassen, men inte för mycket. Det gäller att hitta balansen mellan uttorkning och pissnödig. På vintern brukar det bli 2 dl per 30 minuter. På sommaren brukar det bli 2 dl per 20 minuter. Men de
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 19:09Joggar inte särskilt långt ännu(7-10km). Trivs bäst med morgonjogging och då före frukost. Brukar ha druckit kanske 2-3dl vatten före. Inget under ett pass då jag utan tvekan genast skulle få håll, vilket jag även får om jag joggar senare på dagen, dvs ha
Joggar inte särskilt långt ännu(7-10km). Trivs bäst med morgonjogging och då före frukost. Brukar ha druckit kanske 2-3dl vatten före. Inget under ett pass då jag utan tvekan genast skulle få håll, vilket jag även får om jag joggar senare på dagen, dvs ha
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 20:07I gårdagens metro stod det att man kan dricka måttligt alla dagar i veckan utom två, som ska vara vita. DET tycker jag verkar vara för mycket...:)
I gårdagens metro stod det att man kan dricka måttligt alla dagar i veckan utom två, som ska vara vita. DET tycker jag verkar vara för mycket...:)
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 20:47Det är bra att vara välhydrerad innan ett långpass. Under långpasset eller tävlingen dricker jag ca var 20:e minut och äter någonting var 30:e minut.
Börja dricka och äta på en gång enl ovan schema är mitt tips.
Har fungerat bra på det flesta rundorna >
Det är bra att vara välhydrerad innan ett långpass. Under långpasset eller tävlingen dricker jag ca var 20:e minut och äter någonting var 30:e minut.
Börja dricka och äta på en gång enl ovan schema är mitt tips.
Har fungerat bra på det flesta rundorna >
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 09:16Ann, jag håller med dig.
Två vita dagar i veckan är alldeles för mycket.
Ann, jag håller med dig.
Två vita dagar i veckan är alldeles för mycket.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 09:48Jag har inte druckit på två veckor nu. Känner mig alldeles uttorkad. Tror jag börjar lite lätt med 10 cl/timmen i kväll.
Jag har inte druckit på två veckor nu. Känner mig alldeles uttorkad. Tror jag börjar lite lätt med 10 cl/timmen i kväll.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 09:55Talisker?
Talisker?
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 10:02Vad annars 🙂
Vad annars 🙂
Quote from Elias Engqvist on 10 August 2012, 10:04"Vad annars?"
caol ila kanske?
"Vad annars?"
caol ila kanske?
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 10:07Jo, glömde den. Den är fin. Laphroigh är också helt ok. Eller Lagavulin.
Jo, glömde den. Den är fin. Laphroigh är också helt ok. Eller Lagavulin.