Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 10:40lite men ofta... var 15-20 min på långpassen...
lite men ofta... var 15-20 min på långpassen...
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 12:29Läser att en del inte dricker alls(oavsett läng/tid antar jag), vissa dricker inte om det är under 20-30k.
Vad är anledningen till att ni som skriver så inte dricker?
Läser att en del inte dricker alls(oavsett läng/tid antar jag), vissa dricker inte om det är under 20-30k.
Vad är anledningen till att ni som skriver så inte dricker?
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 12:34Kroppens eget lager av vätska räcker ganska länge. Men om man ändå tänker vara ute så länge att man behöver fylla på, är det bra att börja dricka tidigt.
Kroppens eget lager av vätska räcker ganska länge. Men om man ändå tänker vara ute så länge att man behöver fylla på, är det bra att börja dricka tidigt.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 16:09Jag dricker inte för att jag inte orkar släpa på vätskan (i onödan).
Men blir det en bit över 2 h eller om det är förfärligt varmt så måste jag dricka för att vara i bra (vätske)balans efter passet.Men allt oftare (om det är långt eller varmt) brukar ja
Jag dricker inte för att jag inte orkar släpa på vätskan (i onödan).
Men blir det en bit över 2 h eller om det är förfärligt varmt så måste jag dricka för att vara i bra (vätske)balans efter passet.
Men allt oftare (om det är långt eller varmt) brukar ja
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 17:41Sällan jag springer långt över 2 timmar, men i vintras gick det bra utan vätska några gånger. Och ibland hade jag med lite varm saft. Slipper gärna böket med att ta med vatten, men nu på sommaren när det är varmt (ha!) blir det oftare.
Sällan jag springer långt över 2 timmar, men i vintras gick det bra utan vätska några gånger. Och ibland hade jag med lite varm saft. Slipper gärna böket med att ta med vatten, men nu på sommaren när det är varmt (ha!) blir det oftare.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 18:53Tja, totalt kanske det blir en flaska vin utspritt över hela veckan. Är det någon större sammankomst ökar konsumtionen en del, länge sen jag var redlös dock.
Tja, totalt kanske det blir en flaska vin utspritt över hela veckan. Är det någon större sammankomst ökar konsumtionen en del, länge sen jag var redlös dock.
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 19:19Antar att allt är relativt men personligen tar jag alltid vatten med ut på pass över 15k. Dels för att jag presterar något sämre utan plus att min återhämtning direkt efter passet går snabbare. Bara för att man inte känner törst så betyder inte det att kr
Antar att allt är relativt men personligen tar jag alltid vatten med ut på pass över 15k. Dels för att jag presterar något sämre utan plus att min återhämtning direkt efter passet går snabbare. Bara för att man inte känner törst så betyder inte det att kr
Quote from Funbeat user on 5 June 2012, 20:06Jag startade den här tråden eftersom jag först drack väldigt mycket för att sen svänga helt åt andra hållet (inom mina referensramar).
Då slog det mig att det inte verkar finnas nåt självändamål att dricka minimalt med vätska.
Vad gäller energi så kör
Jag startade den här tråden eftersom jag först drack väldigt mycket för att sen svänga helt åt andra hållet (inom mina referensramar).
Då slog det mig att det inte verkar finnas nåt självändamål att dricka minimalt med vätska.
Vad gäller energi så kör
Quote from Funbeat user on 6 June 2012, 10:21Jag dricker aldrig när jag tränar. Dels är det jobbigt att släpa med sig vatten, dels springer jag inte längre än två mil och jag vill inte vänja mig vid att det ska finnas vatten. När jag sprang en halvmara drack jag dock i vätskekontrollerna.
Jag dricker aldrig när jag tränar. Dels är det jobbigt att släpa med sig vatten, dels springer jag inte längre än två mil och jag vill inte vänja mig vid att det ska finnas vatten. När jag sprang en halvmara drack jag dock i vätskekontrollerna.
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 16:51När jag sprang förr i tiden så drack jag ungefär 50cl på en löprunda som var allt emellan 5-10km lång.
Beställde just två 50cl Botl-flaskor från http://botl.se så får väl börja sörpla i mig mer igen nu 🙂
När jag sprang förr i tiden så drack jag ungefär 50cl på en löprunda som var allt emellan 5-10km lång.
Beställde just två 50cl Botl-flaskor från http://botl.se så får väl börja sörpla i mig mer igen nu 🙂