Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 10:10Ja, eller Ardbeg.
Men så länge vi håller oss till västra Skottland så är det mesta OK.
Ja, eller Ardbeg.
Men så länge vi håller oss till västra Skottland så är det mesta OK.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 10:40I min vätskekontroll bjuds det på cosmopolitan ikväll. Det ska bli gott. Annars är jag inte så kinkig. Huvudsaken är att man får i sig vätska, brukar jag säga.
I min vätskekontroll bjuds det på cosmopolitan ikväll. Det ska bli gott. Annars är jag inte så kinkig. Huvudsaken är att man får i sig vätska, brukar jag säga.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 11:41Förr behövde jag ha med mig vatten om jag sprang 5km eller längre. Nu tar jag med mig vatten om passet blir längre än 12 km (standardpass som jag springer utan vatten). Under 20 km känner jag dock inget större behov av att dricka men smuttar i mig kanske
Förr behövde jag ha med mig vatten om jag sprang 5km eller längre. Nu tar jag med mig vatten om passet blir längre än 12 km (standardpass som jag springer utan vatten). Under 20 km känner jag dock inget större behov av att dricka men smuttar i mig kanske
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 16:09För mig är det inte distansen som avgör vätskebehovet bara utan även intensiteten. Har vatten med på alla ityp intervallpass. På lugna långoass beror det på vädret, men gränsen för vätska ligger någonstans vid ca två mil.
För mig är det inte distansen som avgör vätskebehovet bara utan även intensiteten. Har vatten med på alla ityp intervallpass. På lugna långoass beror det på vädret, men gränsen för vätska ligger någonstans vid ca två mil.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 16:23wow KS - du klarar 2 mil med knappt vätska!
wow KS - du klarar 2 mil med knappt vätska!
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 17:04KS - Sant, sant. När jag sprungit backpass eller intervaller har jag längtat efter vatten. Hmmm... kanske skulle ta med mig vatten på dessa, så kanske det blir snäppet mindre plågsamma och jag gör fler än bara några om året 🙂 .
KS - Sant, sant. När jag sprungit backpass eller intervaller har jag längtat efter vatten. Hmmm... kanske skulle ta med mig vatten på dessa, så kanske det blir snäppet mindre plågsamma och jag gör fler än bara några om året 🙂 .
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 17:04Ja det är inga problem, så länge det går lugnt till
Ja det är inga problem, så länge det går lugnt till
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 17:07Linda,
Saliven blir som klister på mig när jag springer med hög intensitet. Även om jag inte hinkar i mig så mycket är det skönt att ta en mun i intervallvilan och skölja bort det. 🙂
Linda,
Saliven blir som klister på mig när jag springer med hög intensitet. Även om jag inte hinkar i mig så mycket är det skönt att ta en mun i intervallvilan och skölja bort det. 🙂
Quote from Jonny Persson on 10 August 2012, 17:44Och jag dricker i princip bara på långpass över 25 km. Annars ids jag inte släpa med mig vätska och törstig blir jag sällan eller aldrig.
Och jag dricker i princip bara på långpass över 25 km. Annars ids jag inte släpa med mig vätska och törstig blir jag sällan eller aldrig.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 20:00Fast 25 km för mackan är ungefär 15 km för många, i tid. Egentligen bör man tala om tid o inte sträcka då det gäller törst.
Jag klarar 2h ganska bra utan vatten, och 1hs intervaller är heller inga problem.
Fast 25 km för mackan är ungefär 15 km för många, i tid. Egentligen bör man tala om tid o inte sträcka då det gäller törst.
Jag klarar 2h ganska bra utan vatten, och 1hs intervaller är heller inga problem.