Quote from Guest on 17 August 2010, 13:07Skulle vara tacksam för hjälp, har hört så olika besked gällande detta med skor!
En person sa att man ska köpa nya varje år, eftersom gummit torkar och blir hårt efter ett år, oavsett hur mycket du springer. En annan sa att skorna funkar fint så länge
Skulle vara tacksam för hjälp, har hört så olika besked gällande detta med skor!
En person sa att man ska köpa nya varje år, eftersom gummit torkar och blir hårt efter ett år, oavsett hur mycket du springer. En annan sa att skorna funkar fint så länge
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 13:17Halloj!
Jag brukar byta mina efter 100 mil ungefär (vilket blir två par om året). Vad jag hört så brukar man säga 100-150 mil, sen är de slut. Personligen så brukar jag känna när mina är slut. Både vader och hälsenor tar stryk...
http://frisksatsning.blog
Halloj!
Jag brukar byta mina efter 100 mil ungefär (vilket blir två par om året). Vad jag hört så brukar man säga 100-150 mil, sen är de slut. Personligen så brukar jag känna när mina är slut. Både vader och hälsenor tar stryk...
http://frisksatsning.blog
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 13:19Ska även tillägga att mina skor är lite slitna på ovansidan, en söm har börjat släppa lite och nätet har spruckit på ett ställe. Undersidan verkar ok.
Ska även tillägga att mina skor är lite slitna på ovansidan, en söm har börjat släppa lite och nätet har spruckit på ett ställe. Undersidan verkar ok.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 13:24Tack för ditt svar Jesper!
Okej, då är det ju hög tid att byta för mig nu. Börjar nämligen kännas lite dagen efter i vaderna och fotlederna, och det brukar det inte göra. Ska springa tjejmilen om 2 veckor, är det klokast byta skor nu på en gång eller e
Tack för ditt svar Jesper!
Okej, då är det ju hög tid att byta för mig nu. Börjar nämligen kännas lite dagen efter i vaderna och fotlederna, och det brukar det inte göra. Ska springa tjejmilen om 2 veckor, är det klokast byta skor nu på en gång eller e
Quote from Camilla Höög on 17 August 2010, 13:28Skaffa fler skor som du byter mellan. Då känner du när skorna behöver bytas. Köp dem inte samtidigt utan de ska ligga omlott. Så köp ett par nu. Sen om 6 månader så köper du ett par till. När det första paret pensioneras så köper du ett par till.
Skaffa fler skor som du byter mellan. Då känner du när skorna behöver bytas. Köp dem inte samtidigt utan de ska ligga omlott. Så köp ett par nu. Sen om 6 månader så köper du ett par till. När det första paret pensioneras så köper du ett par till.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 13:31jag har hört om en 2 årsgräns.
Efter hur många mil då skorna bör bytas är individuellt, men börjar man få ont av dem så är det nog smart att byta. Det kan nog skilja från märke till märke också. Sedan så tror jag att skorna slits snabbare ju mer man väg
jag har hört om en 2 årsgräns.
Efter hur många mil då skorna bör bytas är individuellt, men börjar man få ont av dem så är det nog smart att byta. Det kan nog skilja från märke till märke också. Sedan så tror jag att skorna slits snabbare ju mer man väg
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 13:39Om du inte brukar ha problem med nya skor så är det lugnt. Annars hade jag nog sprungit loppet i de gamla...
Om du inte brukar ha problem med nya skor så är det lugnt. Annars hade jag nog sprungit loppet i de gamla...
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 14:26Springer 100-150km i veckan. Skorna får följa med till de faller sönder i bitar 😉
Här är ett par av mina skor jag no måste byta snart 🙂
BILD:http://img829.imageshack.us/img829/149/mg0007.jpg
Springer 100-150km i veckan. Skorna får följa med till de faller sönder i bitar 😉
Här är ett par av mina skor jag no måste byta snart 🙂
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 14:31Micke: När brukar de falla sönder i bitar? I tid och sträcka?
Micke: När brukar de falla sönder i bitar? I tid och sträcka?
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 14:43Peter: Beror lite på skotyp. Ovanstående har nog följt med i dryga 300mil ... 🙂 Oftast brukar jag kassera dem när jag nött hål genom sulan.
Peter: Beror lite på skotyp. Ovanstående har nog följt med i dryga 300mil ... 🙂 Oftast brukar jag kassera dem när jag nött hål genom sulan.