Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur ska jag tolka min puls?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har varit förkyld i snart två veckor. 🙁 Rejält hängig med feber till en början, men sedan förra helgen har jag varit feberfri. Jag hostar och rosslar en del fortfarande, men det kan man ju tyvärr hålla på med ganska länge så i fredags sprang jag med

Enligt min erfarenhet: Ge det ett par veckor och lyssna bara på hur kroppen känns, inte vad tempot eller pulsen säger. Sen brukar det komma tillbaka till det normala för mig iaf 🙂

Ditt råd är om jag tolkar dig rätt att jag kan börja springa nu - lugnt? Och alltså strunta i pulsen? 🙂

Man tappar rejält på två veckors tid.Men man får snabb upp när man kommer på gång. Du sa att du är ännu inte helt frisk heller. Det är normalt att pulsen är mycket högre. Ta det försiktigt om början! (#)

Har du testat din tröskelpuls helt utvilad?

Ja Kristina, det är så jag menar 🙂 Men var försiktig och lyssna på kroppen!

Tack Louise!

David: Hur menar du? Ja, jag har testat min tröskelpuls och gjort som jag var tillsagd innan - dvs ingen hård träning ett par dagar innan. Vad har det med min fråga att göra - jag förstår inte så snälla förklara. 🙂

Edit: Tillägg - den pul

Jag var förkyld för ca en månad sedan och hade precis samma effekt under mina första träningspass. Och sedan kom förkylningen tillbaka igen när jag trodde den var så gott som borta. Ta det lungt är mitt råd!

Vad säger din vilopuls?

Pulsen är inget att bry sig om. Den ligger högt efter 2v uppehåll, men sjunker snabbt när man blir frisk och kommer igång.

Det viktigaste är hur du mår idag. Har du inte blivit sämre dagen efter passet kan du fortsätta jogga lugnt tills du är helt frisk.

Usch då Anna, det låter inte kul. Tog du det lugnt eller brassade du på som vanligt när du satte igång igen?

Betr vilopulsen måste jag erkänna att jag inte har den blekaste - jag har ingen koll på den tyvärr.

Tack G-man, då känner jag mig lugnare. Jag ä