Quote from Guest on 13 April 2010, 22:35Hej alla,
jag är rätt ny på det här med att springa ute, men jag har ett problem och det är hur man ska få med sig allt? Jag vill kunna ha med mig mobil, nycklar, lite pengar och såklart min ipod, men hur löser man det på bästa sätt? Det känns inte så sä
Hej alla,
jag är rätt ny på det här med att springa ute, men jag har ett problem och det är hur man ska få med sig allt? Jag vill kunna ha med mig mobil, nycklar, lite pengar och såklart min ipod, men hur löser man det på bästa sätt? Det känns inte så sä
Quote from Camilla Höög on 13 April 2010, 22:45iPod sätter du på armen i en hållare lämplig för det.
Pengar och nyckel lägger du i en plastpåse (som skydd mot svett) och stoppar den i den fickan som sitter bakpå tightsen. Jag har sett en del som även trycker ner mobilen där.Cykeltröjor har fickor på
iPod sätter du på armen i en hållare lämplig för det.
Pengar och nyckel lägger du i en plastpåse (som skydd mot svett) och stoppar den i den fickan som sitter bakpå tightsen. Jag har sett en del som även trycker ner mobilen där.
Cykeltröjor har fickor på
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 22:46Jag har provat med midjeväska och liknande under mina pendlingsturer. Jag står dock inte ut med skumpandet som ständigt får mig i otakt. Jag blev till och med rekommenderad sport-topp, men har inte nått dit än: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?T
Jag har provat med midjeväska och liknande under mina pendlingsturer. Jag står dock inte ut med skumpandet som ständigt får mig i otakt. Jag blev till och med rekommenderad sport-topp, men har inte nått dit än: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?T
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 23:01Mina löpartajts har en liten ficka i svanken där en dörrnyckel passar bra.
För ipod finns armband eller hålla den i handen. Jag har en liten sansa sandisk som jag fäster i tröjan eller tajtsen.
Mobil är onödigt, springa är din tid, du behöver inte vara nå
Mina löpartajts har en liten ficka i svanken där en dörrnyckel passar bra.
För ipod finns armband eller hålla den i handen. Jag har en liten sansa sandisk som jag fäster i tröjan eller tajtsen.
Mobil är onödigt, springa är din tid, du behöver inte vara nå
Quote from Galderma Fritidsförening on 13 April 2010, 23:23- Mobil kan vara väldigt bra att ha med sig, man kan ju faktiskt ramla eller något och göra sig illa. Man vet aldrig vad som kan hända.
- Min iPod använder jag ofta under mina löpturer då jag gärna springer i takt till musiken, t.ex. Podrunner Music.
-
- Mobil kan vara väldigt bra att ha med sig, man kan ju faktiskt ramla eller något och göra sig illa. Man vet aldrig vad som kan hända.
- Min iPod använder jag ofta under mina löpturer då jag gärna springer i takt till musiken, t.ex. Podrunner Music.
-
Quote from Funbeat user on 13 April 2010, 23:48Mobil: Lämnar den hemma. Vill inte bli störd när jag springer. Använder löppassen som "meditation" där jag kan springa och fundera på ditten och datten.
iPod: Brukar ta med den lite då och då. Trycker ner den i tightsens "ryggficka".
Nycklar: Åker ocks
Mobil: Lämnar den hemma. Vill inte bli störd när jag springer. Använder löppassen som "meditation" där jag kan springa och fundera på ditten och datten.
iPod: Brukar ta med den lite då och då. Trycker ner den i tightsens "ryggficka".
Nycklar: Åker ocks
Quote from Camilla Höög on 14 April 2010, 07:43Det är möjligt att lämna mobilen om man endast rör sig där det finns andra människor, men så fort man ger sig ut i terrängen och riskerar att vara ensam så är mobil ett måste. Ett brutet ben ett par kilometer ut i skogen så ligger man väldigt risigt till.
Det är möjligt att lämna mobilen om man endast rör sig där det finns andra människor, men så fort man ger sig ut i terrängen och riskerar att vara ensam så är mobil ett måste. Ett brutet ben ett par kilometer ut i skogen så ligger man väldigt risigt till.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 09:31Jag har musiken i mobilen, vätskebälte ( 4 små flaskor) brukar kunna trycka in gelen också med flaskorna, pengar i fickan, bara en husnyckel.
Jag har musiken i mobilen, vätskebälte ( 4 små flaskor) brukar kunna trycka in gelen också med flaskorna, pengar i fickan, bara en husnyckel.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 09:39Husnyckeln har jag i fickan på tighsen, likaså ipoden när den är med. Det har gått bra att springa utan mobiltelefon även i terräng fram tills de blev tillräckligt små för att släpa med sig och för mig funkar det fortfarande bra utan.
Husnyckeln har jag i fickan på tighsen, likaså ipoden när den är med. Det har gått bra att springa utan mobiltelefon även i terräng fram tills de blev tillräckligt små för att släpa med sig och för mig funkar det fortfarande bra utan.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 09:49Ju mer skit som skall strulas med inför ett pass ju mer försvinner den naturliga lättheten som löpning en gång lockade med. Jag försöker oftast klara mig utan allt i fickor och händer, men tar ibland mobilen i en påhängbar armficka (efter ett benbrott i s
Ju mer skit som skall strulas med inför ett pass ju mer försvinner den naturliga lättheten som löpning en gång lockade med. Jag försöker oftast klara mig utan allt i fickor och händer, men tar ibland mobilen i en påhängbar armficka (efter ett benbrott i s