Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Men många individer i de yngre generationerna är mer eller mindre sammanvuxna med ipod och telefon så det är nog inte alltid så lätt att lätta på bördan.

Jag räknas väl som stenålders som stänger av min mobil när jag kommer hem från jobbet. 😀

Personligen känner jag mig trygg när jag har telefon och SL-kort med mig. Det betyder nämligen att jag kan ge mig ut på precis hur dum-långa pass jag vill åt vilke håll jag vill och skulle jag råka bli strandsatt i Nynäshamn eller nått så kan jag alltid t

I framtiden är mobilen det ENDA man behöver:
* MP3 ingår redan i de flesta
* Nyckel. Bluetooth-lås finns redan och RFID kommer
* Pengar: Betalning via mobil är på väg
* SL-kort: SMS-biljett finns
* Kamera: Ingår
* GPS: Finns i många mobiler

Saknas: Pannl

Jo, jag är nog lite dumdristig. Har sprungit långpass i både Falkenberg, på Gotland och Tunisien utan mobil. Men, väl bland människor och hus. Skulle nåt hända är det nog bara att hojta till, har jag tänkt. 🙂

Det är inte dumdristigt Sylvia. Man måste våga släppa nallen. Ett under att jag överlevt all min orienteringsträning genom åren utan mobil... 😉

Har faktiskt stött på personer som har sprungit vilse. De försöker hitta hem med hjälp av mobilen och en kompis som ger direktiv. Karta och kompass brukar jag ta med mig när jag springer i skogen.

Ja, karta och kompass är bra att ha i skogen.

har sprungit på ställen då jag är den enda på en mil (minst) då vill man ha mobil ifall man stukar sig eller liknande, annars kankse inte lika nödvändigt

Peter P: Vi får hoppas att man kommer ihåg att ta med ett reservbatteri till mobilen i framtiden 🙂 Snacka om att få skägget i brevlådan vid strömtorsk om den tar över hela tillvaron på det sättet!

Några har redan nämnt vätskebälten med små inbyggda fic