Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 11:11Men många individer i de yngre generationerna är mer eller mindre sammanvuxna med ipod och telefon så det är nog inte alltid så lätt att lätta på bördan.
Men många individer i de yngre generationerna är mer eller mindre sammanvuxna med ipod och telefon så det är nog inte alltid så lätt att lätta på bördan.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 11:14Jag räknas väl som stenålders som stänger av min mobil när jag kommer hem från jobbet. 😀
Jag räknas väl som stenålders som stänger av min mobil när jag kommer hem från jobbet. 😀
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 11:15Personligen känner jag mig trygg när jag har telefon och SL-kort med mig. Det betyder nämligen att jag kan ge mig ut på precis hur dum-långa pass jag vill åt vilke håll jag vill och skulle jag råka bli strandsatt i Nynäshamn eller nått så kan jag alltid t
Personligen känner jag mig trygg när jag har telefon och SL-kort med mig. Det betyder nämligen att jag kan ge mig ut på precis hur dum-långa pass jag vill åt vilke håll jag vill och skulle jag råka bli strandsatt i Nynäshamn eller nått så kan jag alltid t
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 11:20I framtiden är mobilen det ENDA man behöver:
* MP3 ingår redan i de flesta
* Nyckel. Bluetooth-lås finns redan och RFID kommer
* Pengar: Betalning via mobil är på väg
* SL-kort: SMS-biljett finns
* Kamera: Ingår
* GPS: Finns i många mobilerSaknas: Pannl
I framtiden är mobilen det ENDA man behöver:
* MP3 ingår redan i de flesta
* Nyckel. Bluetooth-lås finns redan och RFID kommer
* Pengar: Betalning via mobil är på väg
* SL-kort: SMS-biljett finns
* Kamera: Ingår
* GPS: Finns i många mobiler
Saknas: Pannl
Quote from Catharina Brattlin on 14 April 2010, 11:22Jo, jag är nog lite dumdristig. Har sprungit långpass i både Falkenberg, på Gotland och Tunisien utan mobil. Men, väl bland människor och hus. Skulle nåt hända är det nog bara att hojta till, har jag tänkt. 🙂
Jo, jag är nog lite dumdristig. Har sprungit långpass i både Falkenberg, på Gotland och Tunisien utan mobil. Men, väl bland människor och hus. Skulle nåt hända är det nog bara att hojta till, har jag tänkt. 🙂
Quote from Jonny Persson on 14 April 2010, 11:23Det är inte dumdristigt Sylvia. Man måste våga släppa nallen. Ett under att jag överlevt all min orienteringsträning genom åren utan mobil... 😉
Det är inte dumdristigt Sylvia. Man måste våga släppa nallen. Ett under att jag överlevt all min orienteringsträning genom åren utan mobil... 😉
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 11:28Har faktiskt stött på personer som har sprungit vilse. De försöker hitta hem med hjälp av mobilen och en kompis som ger direktiv. Karta och kompass brukar jag ta med mig när jag springer i skogen.
Har faktiskt stött på personer som har sprungit vilse. De försöker hitta hem med hjälp av mobilen och en kompis som ger direktiv. Karta och kompass brukar jag ta med mig när jag springer i skogen.
Quote from Jonny Persson on 14 April 2010, 11:33Ja, karta och kompass är bra att ha i skogen.
Ja, karta och kompass är bra att ha i skogen.
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 11:37har sprungit på ställen då jag är den enda på en mil (minst) då vill man ha mobil ifall man stukar sig eller liknande, annars kankse inte lika nödvändigt
har sprungit på ställen då jag är den enda på en mil (minst) då vill man ha mobil ifall man stukar sig eller liknande, annars kankse inte lika nödvändigt
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 12:16Peter P: Vi får hoppas att man kommer ihåg att ta med ett reservbatteri till mobilen i framtiden 🙂 Snacka om att få skägget i brevlådan vid strömtorsk om den tar över hela tillvaron på det sättet!
Några har redan nämnt vätskebälten med små inbyggda fic
Peter P: Vi får hoppas att man kommer ihåg att ta med ett reservbatteri till mobilen i framtiden 🙂 Snacka om att få skägget i brevlådan vid strömtorsk om den tar över hela tillvaron på det sättet!
Några har redan nämnt vätskebälten med små inbyggda fic