Quote from Fredric Lagerström on 4 April 2011, 16:59Ling Ling: Gör dubbelknut.
Ett problem mindre iaf.
Ling Ling: Gör dubbelknut.
Ett problem mindre iaf.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:08Jag har förstått att många hundägare älskar sina små gullepluttar, men kan man tänka sig att ha sin hund kopplad om man inte vet att man har absolut koll på den (och omgivningen) och kan kalla in den direkt?
Det är ingen som förväntar sig att jag ska pas
Jag har förstått att många hundägare älskar sina små gullepluttar, men kan man tänka sig att ha sin hund kopplad om man inte vet att man har absolut koll på den (och omgivningen) och kan kalla in den direkt?
Det är ingen som förväntar sig att jag ska pas
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:20Aadu: Eller annat materielhaveri/störning.
Aadu: Eller annat materielhaveri/störning.
Quote from Christer Berg on 4 April 2011, 17:40Personligen har jag bara haft problem med hundar av mindre storlek. Där ÄR aggressivt bemötande en variant som funkar väl.
Skulle dock aldrig bli aggro när det gäller en större hund.
Men rent allmänt känns det som om det är små golvmoppar till hundar s
Personligen har jag bara haft problem med hundar av mindre storlek. Där ÄR aggressivt bemötande en variant som funkar väl.
Skulle dock aldrig bli aggro när det gäller en större hund.
Men rent allmänt känns det som om det är små golvmoppar till hundar s
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 17:47Var och orienterade i grimstaskogen när en glad hund kom och ville vara med så jag bromsade upp steget tittade på hunden och sa lite bestämt "GÅ HEM MED DIG" den verkade förstå och vände tillbaka. Jag är inte hundrädd men tycker det är taskigt mot ägaren
Var och orienterade i grimstaskogen när en glad hund kom och ville vara med så jag bromsade upp steget tittade på hunden och sa lite bestämt "GÅ HEM MED DIG" den verkade förstå och vände tillbaka. Jag är inte hundrädd men tycker det är taskigt mot ägaren
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 18:33Har stött på en och samma okopplade hund som jagat efter mig flera gånger. Jag stannar alltid men har bestämt mig att nästa gång fortsätta springa. Om hunden inte stannar självmant får vi väl helt enkelt hoppas att ägaren hakar på i mitt tempo.
Har stött på en och samma okopplade hund som jagat efter mig flera gånger. Jag stannar alltid men har bestämt mig att nästa gång fortsätta springa. Om hunden inte stannar självmant får vi väl helt enkelt hoppas att ägaren hakar på i mitt tempo.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 18:57Annelie: Jag ska genast börja ha min hund 100% kopplad när koppeltvång på barn införs
1) i affären
2) på stranden
3) i trafiken
4) i alla former av motionslokaler (allra främst stall och badhus)
5) överallt annars där jag kan tänkas förekomma någon gång n
Annelie: Jag ska genast börja ha min hund 100% kopplad när koppeltvång på barn införs
1) i affären
2) på stranden
3) i trafiken
4) i alla former av motionslokaler (allra främst stall och badhus)
5) överallt annars där jag kan tänkas förekomma någon gång n
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 19:03Är din poäng att hundar och barn är jämbördiga medborgare i Sverige?
Är din poäng att hundar och barn är jämbördiga medborgare i Sverige?
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 19:05Jessie: nej. barn bits inte och jag tror det är väldigt svårt att hitta människor som är rädda för barn.
Jessie: nej. barn bits inte och jag tror det är väldigt svårt att hitta människor som är rädda för barn.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 19:07Nej, min poäng är att barn också kan störa folk och ibland beter de sig hur som helst och fan ta den som disciplinerar någon annans barn, men visst, vi kan byta ut barn mot tonåringar. De kan ju faktiskt vara farliga och beväpnade. Inte sant?
Nej, min poäng är att barn också kan störa folk och ibland beter de sig hur som helst och fan ta den som disciplinerar någon annans barn, men visst, vi kan byta ut barn mot tonåringar. De kan ju faktiskt vara farliga och beväpnade. Inte sant?