Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:40Det är ju enkelt. Försök schasa bort den. Går det, så var det svartbjörn. Går det itne, så var det grizzly.
Det är ju enkelt. Försök schasa bort den. Går det, så var det svartbjörn. Går det itne, så var det grizzly.
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:49Detta har diskuterats SÅ många gånger. Hundägare och deras dåligt uppfostrade hundar kommer aldrig att förändras av andras diskussioner. För hundar och små högljudda barn gäller samma sak: det är bara ägare/föräldrar som tycker de är söta och oförargliga
Detta har diskuterats SÅ många gånger. Hundägare och deras dåligt uppfostrade hundar kommer aldrig att förändras av andras diskussioner. För hundar och små högljudda barn gäller samma sak: det är bara ägare/föräldrar som tycker de är söta och oförargliga
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:54Man kan skilja på svartbjörn och grizzly på följande enkla sätt:
"Due to the frequency of human-bear encounters, the BC Fish and
Wildlife Branch is advising hikers, hunters, fishermen, and any persons
that use the out of doors in a recreational or work r
Man kan skilja på svartbjörn och grizzly på följande enkla sätt:
"Due to the frequency of human-bear encounters, the BC Fish and
Wildlife Branch is advising hikers, hunters, fishermen, and any persons
that use the out of doors in a recreational or work r
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:57Tog ett tag... 😀
Tog ett tag... 😀
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 23:04😀
Gick själv och pratade för mig själv och dängde kepsen på låret under en vandring i Härjedalen när de sagt att björn fanns runtikring.
Sen mötte jag en Björn, min kollegas man 😉 Kul att berätta för syskonbarnen om björnäventyret.
😀
Gick själv och pratade för mig själv och dängde kepsen på låret under en vandring i Härjedalen när de sagt att björn fanns runtikring.
Sen mötte jag en Björn, min kollegas man 😉 Kul att berätta för syskonbarnen om björnäventyret.
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 04:06*suckar tungt åt att ingen begriper vad jag försökte skriva*
Vad jag menar är att reaktionen från folk när man säger "jag kan koppla min hund om du låser in din tonåring efter klockan 19" är exakt likadan som den du får från hundägare:
-Men MIN tonåring
*suckar tungt åt att ingen begriper vad jag försökte skriva*
Vad jag menar är att reaktionen från folk när man säger "jag kan koppla min hund om du låser in din tonåring efter klockan 19" är exakt likadan som den du får från hundägare:
-Men MIN tonåring
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 09:06Du missar en liten detalj:
Det råder kopplingstvång för hundar i naturreservat och under vissa tider på året.
Det är olagligt att låsa in personer (undantaget beslut från domstol).
Du missar en liten detalj:
Det råder kopplingstvång för hundar i naturreservat och under vissa tider på året.
Det är olagligt att låsa in personer (undantaget beslut från domstol).
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 09:44Rolle: Du missar också en liten detalj: Det är inte tvång på att hunden ska bära koppel. Lagtexten talar om "hunden skall framföras i koppel ELLER UNDER SAMMA KONTROLL SOM OM DEN VORE KOPPLAD", vilket lämnar utrymme för att ha hunden gå lös och på lika lå
Rolle: Du missar också en liten detalj: Det är inte tvång på att hunden ska bära koppel. Lagtexten talar om "hunden skall framföras i koppel ELLER UNDER SAMMA KONTROLL SOM OM DEN VORE KOPPLAD", vilket lämnar utrymme för att ha hunden gå lös och på lika lå
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 09:59"Kopplingstvång i nationalparker
I vissa fall gäller absolut kopplingstvång. Då finns inget utrymme för egna tolkningar av lagen. I nationalparker gäller att hund ska vara kopplad. I vissa nationalparker tillåts inte hundar alls.Alla nationalparker har
"Kopplingstvång i nationalparker
I vissa fall gäller absolut kopplingstvång. Då finns inget utrymme för egna tolkningar av lagen. I nationalparker gäller att hund ska vara kopplad. I vissa nationalparker tillåts inte hundar alls.
Alla nationalparker har
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 10:06Tack för tips.. jag försöker tänka på att inte titta hunden i ögonen...
sen har min fantasi oxå ett behov för koppel ibland... 🙂
men jag blir oxå lite "rädd" när jag ser vissa hundar.Det som oroar det flesta av oss som springer är att vissa hundägare
Tack för tips.. jag försöker tänka på att inte titta hunden i ögonen...
sen har min fantasi oxå ett behov för koppel ibland... 🙂
men jag blir oxå lite "rädd" när jag ser vissa hundar.
Det som oroar det flesta av oss som springer är att vissa hundägare