Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"Jag vill avsluta med att säga att jag tycker att det är mycket tråkigt att det är så många som lider av att möta hundar på sin joggingtur. Själv blir jag ju bara glad, vare sig hunden är kopplad eller lös, livlig eller lugn, etc etc och det skulle jag ön

Tack, Annica

Och ja Annica har helt rätt, på vissa platser/tidpunkter är koppeltvång _absolut_, men Jessie har också rätt, det är det inte överallt alltid, och kontroll är viktigare än koppel (den som sett tioåringar eller skröpliga gubbar som är ute och rastar hundar

Problemet är fortfarande alla snälla hundar som hälsar på människor som är allergiska.

Vilket är mycket vanligare än vad hundägarna förstår eftersom de som är allergiska undviker hundar och ofta även hundägare.

lösa hundar är irriterande när man springer, och jag lyckades ju som jag skrev i en annan tråd t o m bli biten i lördags. Mest för att jag sket i hundarna och sprang på, då fick pinschern mod nog att hoppa upp och bita i sidan/ryggen. Skulle gjort som Jes

Jag har blivit "jagad" av hundar några gånger och tyckt det varit lika roligt varje gång. De viftar på svansen och nosar på skorna och verkar lyckliga.

En björn i norra Uppland lade "blåbärsmuffins" på min stig när jag vände kosan hemåt. Han ville bara

Helt klart en rätt så rolig och intressant tråd att läsa med alla åsikter som kom fram. Tycker att det kom fram bra sätt att klara av situationen "möte med lös hund".

Jag är själv hundägare och försöker göra så att andra joggare inte ska behöva "lösa" e

För övrigt tänkte jag på den här tråden idag när jag var ute och sprang, för jag mötte säkert 5 (eller 6) olika hundägare som alla exemplariskt kortade in kopplet och påkallade sin hunds uppmärksamhet, så att jag kunde passera utan att behöva oroa mig för

Jag mötte en lös hund som bara var intresserad av dikeskanten på andra sidan vägen, knappt den lade märke till mig.

http://www.vovve.net är en bra sida med man kan fråga saker om hund o hundmöten osv 🙂